תוכן העניינים

עמוד:6

שערב : מה משפיע על התפתחות היכולת הרגשית חברתית ? 79 מבוא : מעוול השפעה משולבים : המוזל האקולוגי להתפתחות 81 הבדלים אינדיווידואליים בהתפתחות הרגשית חברתית 81 גורמים פנים אישיים ובין אישיים 82 המודל האקולוגי של ברונפנברנר 84 פרק : 4 נולדים שונים - הבדלי 0 מפרמנ 0 והשפעתם 89 הבסיס הביולוגי של הטמפרמנט 90 מהו טמפרמנט ? 91 נטיות מולדות לעוררות רגשית ולוויסות עצמי 94 כיצד מתעצב הטמפרמנט במהלך הילדות המוקדמת 98 השפעת הטמפרמנט על התפתחות היחסים החברתיים של הילד 103 פרק : 5 התפתחות רגשית חברתית בחיק המשפחה 107 הילד שותף פעיל בעיצוב יחסיו עם ההורה 107 יחסים רגשיים חברתיים ראשונים - שתי גישות תיאורטיות 109 תיאוריית ההתקשרות 111 תיאוריות למידה חברתית 119 איך ילדים לומדים על רגשות ועל יחסים חברתיים ? 125 כיצד משפיעה תגובת ההורים ? 131 מה משפיע על יכולתו של ההורה להיות "מאמן רגשי" טוב לילד ? 134 פרק : 6 איך בוחרים גן ? - כשל מדיניות ואיכותן של מסגרות לגיל הרו 37 י שהות מגיל צעיר במסגרות חינוכיות - מהן ההשלכות על התפתחותם של ילדים ? 138 מהי מסגרת חינוכית איכותית ? 141 ומה לגבי אישיותה של הגגנת ? 148 מדיניות חברתית בישראל ואיכותן של מסגרות חינוכיות לגיל הרך 148 פרק : 7 מה עושים עם כעס ? - התפתחות רגשית חברתית בתרבויות שונות 156 " תסריטים תרבותיים" - יחסים בין יחיד וקהילה 157 מטרות התפתחותיות בתרבויות שונות 159

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר