מודל לדוגמה של הזכות לתנאי קיום נאותים

עמוד:415

לשיקולי בטחון המדינה והסדר הציבורי המגבילים את היקף הזכויות האזרחיות והפוליטיות . גם ביטוי זה פורש בצמצום על ידי ועדת האו"ם לאמנה בדבר זכויות חברתיות . ראשית נקבע כי הכוונה למגבלות החומריות האובייקטיביות של המדינה , לרבות כוח עליון ולהבדיל מסדרי עדיפות פוליטיים . נעשית הבחנה ברורה בין היעדר יכולת מעשית של מדינה ליישם זכות לבין אי נכונות לעשות כן . נקבע הכלל שלפיו "A State claiming that it is unable to carry out its obligations for reasons programme could be an example of unwillingness by the State to fulfill its elimination of a social security scheme without an adequate replacement instance , would be a circumstance beyond the control of the State , while the temporary closure of an educational institution due to an earthquake , for beyond its control has the burden of proving that this is the case . A ( ההדגשה שלי - מ' obligations . " ( 'א שנית , לגבי "הגרעץ המך ? ר " של הזכות , כמו גם לעניין איסלד ההפליה , נקבע כי אין משמעות רבה לסייג זה . הבטחת צורכי קיום מזעריים מתחייבת בכל רמה של התפתחות כלכלית . ו . אחריות אישית - ניצול לרעה של זכויות במבוא לאמנה בדבר זכויות חברתיות נכתב , בין היתר : " בהכירן כי היחיד , בהיותו נושא בחובות כלפי יחידים אחרים וכלפי הציבור שאליו הוא משתייך , מוטלת עליו אחריות להשתדל למען קידום הזכויות שהוכרו באמנה זו ושמירתן " . 33 עיקרי לימבורג , לעיל הערה , 2 עיקרים 34 . 28-25 הנחיות מאסטריכט , לעיל הערה , 2 הנחיה מס' 35 . 13 הנחיות מאסטריכט , שם , הנחיה מס' . 10 רעיון דומה הנחה את בית המשפט הגבוה לצדק בישראל בעניין סער כאשר נקבע שמשקלו של השיקול התקציבי פוחת מאוד כאשר נשקלת פגיעה בזכות יסוד כגון חופש הביטוי והזכות להפגין , ראו בג"צ 148 / 79 צבי סער נ' שר הפנים והמשטרה , פ '' ד לד 169 < 2 > ( להלן : עניין סער . (

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר