ה. במדרון המוביל למלחמה

עמוד:525

אל נכון , עקרונות הצדק והיושר והידידות האמריקנית-ישראלית חייבים לקבוע גבול להתלהמות של כל גינוי אשר משלחת ארצות הכרית היתה עשויה לתמוך בו , או אפילו להעלים ממנו עין . הרשיתי לעצמי , אדוני הנשיא , להתבטא בגילוי לב באוזניך , משום שהידידות בין אומותינו וחלקך האישי בטיפוחה זוכים להערכה עמוקה בקרבנו . כל רצונה של ישראל הוא שיניחו לה שכניה להמשיך במשימותיה בשלום ובשלווה . זוהי בוודאי שאיפה סבירה . איני סבור כי עלינו להתייאש מהשגתה . אסיים בהבעת תקווה מחודשת לבריאותך השלמה ולאושרך . . 162 אל יצחק בער , ירושלים ירושלים , כ"ט בטבת תשכ"ז , 11 בינואר 1967 פרופ' בער הנכבד , אודה כי קראתי את מכתבך בהתרגשות וראויים הנושא וכותב המכתב לתשובה ממצה . אין בי אשמה בכך שלא עשינו די כדי להעמיד את שכנינו על רצוננו בשלום ובשקט בגבולות גם אם אין הם מוכנים עדיין לכרות עמנו שלום קבע . מאז מכהן אני כראש הממשלה הצהרתי עשרות פעמים על נכונותנו להגיע לידי הבנה עם שכנינו , אולם תחת היענות נתקלנו בפעולות איבה וחלקה של ירדן בפעולות אלה לא היה קטן . כשנתיים האחרונות , החל מינואר , 1965 נערכו 44 פעולות חבלה או ניסיונות לחבלה שבהם חדרו המחבלים לשטחינו משטח ירדן . מתוך פעולות אלה היו 14 פעולות חבלה בדרום הר חברון , והמוקש שהונח ב 12 לנובמבר 1966 ואשר הביא להריגת 3 מבחורינו ולפציעת 6 נוספים , היתה התקרית החמורה ביותר מבין אלה . רכבת משא שנפגעה בדרכה מירושלים לתל אביב ממטען חבלה שהניחו אנשי ארגון אל פתח , 27 באוקטובר 1966

ישראל. ארכיון המדינה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר