פרק 1: מדיניות ממשלתית ותכניות התערבות בנושא מעמד הורים בתוך מערכת החינוך

עמוד:56

אכן תרמה ישירות לתוצרים החיובים שנמדדו לאחר מכן . ( Carlson & Christenson , 2005 ) לבסוף נציין שבספרות אין הסכמה על תכנית התערבות מסוימת שתועלתה עולה באופן מובהק וגורף על זו של תכניות אחרות . ( Christenson , 2002 ) עובדות אלה מקשות על היכולת להצביע ישירות על התערבויות רצויות או מבטיחות בהקשר של הגיל הרך . יחד עם זאת , כפי שייאמר להלן , ניכר כי עם השנים התפתחה תמימות דעים שטיפוח הקשר בית-בי"ס צריך להתחיל כבר בגיל הרך , ולא רק כשהילד נכנס לכיתה א . ' לפני שנים אחדות ( 2005 ) פורסם מטעם המכון האוסטרלי לחקר המשפחה ( הכפוף לממשלת אוסטרליה ) מחקר הכולל ניתוח עלות-תועלת של תכניות התערבות לגיל הרך . ניתוח זה התייחס לתכניות ולנתונים שהחוקרים מצאו בספרות העולמית , ולכן ניתן לראות בו ייצוג הולם של תכניות מובילות בעולם בנושא ההתערבות בגיל הרך . מתברר כי ב10– מתוך 28 המיזמים שבהם עסק הניתוח הזה נכללה — אם מלכתחילה ואם בדיעבד , לאור לקחים שהצטברו במהלך הפרויקט — גם פעילות ייעודית שמטרתה הייתה הגברת מעורבות ההורים בחינוך בגיל הרך . טבלה 1 מפרטת בקצרה את הפרויקטים האלה . טבלה : 1 פרויקטים לגיל הרך הכוללים ניסיון לחיזוק מעורבות חיובית של ההורים בחינוך ילדם

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר