פרק 1: מדיניות ממשלתית ותכניות התערבות בנושא מעמד הורים בתוך מערכת החינוך

עמוד:40

עם כלל ההורים . באופן מעשי מוצע שהסגל החינוכי של בתי הספר ישתמש באמצעים שבידיו כדי להעביר מידע להורים , תוך שהוא מביא בחשבון שלמושג ' משפחה' יש כיום משמעויות שונות ומגוונות . בין האמצעים המוצעים ומשרד החינוך שותף למימושם אפשר למנות כיתות לימוד והזדמנויות לימוד להורים , הפצה של חוברות וסרטי וידאו מיוחדים , טיפוח השימוש באמצעי התקשורת האישית ( טלפונים וכיו"ב ) להעברת מידע דו–צדדי , הקמת מרכזי ייעוץ אזוריים , מינוי מתאמי פעולות הנחיה להורים וניסיונות פעילים ליצירת מגע עם ההורים . ( Reaching-out ) הדוח מקדיש תשומת לב למקומם של ההורים בגיל הרך , ומציין כי לאור השתנות פני המשפחה המודרנית ( מספר ילדים ודרך החיים והתעסוקה של ההורים ) יש לגן הילדים מקום חשוב יותר ויותר בעיצוב התפתחותם של ילדים . יחד עם זאת הכוונה אינה לתפוס את מקומם של ההורים אלא ליצור " איזון נכון" בין תרומת ההורים , הקהילה וגן הילדים להתפתחותם של הילדים . at kindergartens and other facilities , realizing rich pre-school education on the " … a balance between family education , community education and education whole …" בפועל מציינים מחברי הדוח כי בשנת 2004 השקיעו 77 % מגני הילדים ביפן מאמצים בשיפור מערכת היחסים והתיאום עם ההורים בגני הילדים . במישור המעשי הדוח מציע כמה פעולות אפשריות לשילוב מושכל של ההורים בתוך הפעילות המתבצעת בגני הילדים ובהן : פעולות העשרה לילדים לאחר תום הפעילות בגנים ( אליהן יוזמנו הורים . ( פנייה יזומה להורים ולמי שאחראים במשך היום על הילדים . פתיחת מגרשי המשחק של הגנים לשימוש ההורים , לאחר סיום שעות הפעילות של הגנים . ייעוץ–מומחים להורים . הרצאות וכיתות לימוד להורים . בניית מסגרות להחלפת מידע , צעצועים וכיו"ב בין ההורים לבין עצמם ומול סגל הגן . העברת מידע על הורות . תיאום פעולות עם ( ארגוני ) קשישים מהקהילה . מתן שירותי ייעוץ חינוכי בגנים . עידוד הורים לקריאה בקול ולקריאה משותפת עם ילדיהם . סינגפור בשנת 1998 הוקם בסינגפור ארגון ( Schools COMmunity and PArents in Support of ) COMPASS שתפקידו לייעץ למשרד החינוך הסינגפורי בכל הנושאים הקשורים לשיפור בשיתוף הפעולה בית-בי"ס-קהילה ( ראו . ( http : // www 3 . moe . edu . sg / compass / compass . html לאחרונה ( אוקטובר ( 2009 התקיים הכנס השנתי של הארגון ובו נשאה דברים שרת החינוך של סינגפור , הגב' . Grace Fu להלן נקודות אחדות מתוך הרצאתה , מהן ניתן ללמוד על אופי הקשר בין הבית לבית הספר בסינגפור .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר