מבוא וסיכום: קשרי משפחה-מסגרת חינוך בגיל הרך (גן-ג׳)

עמוד:8

לכן המטרות הספציפיות של המסמך הן : . 1 לסקור , לבחון ולסכם את ממצאי המחקר העוסקים בנושא הקשרים שבין המשפחה למוסד החינוכי וזיקתם להתפתחות הילד ולהצלחתו במסגרות החינוך ; לסקור את הידע המחקרי העוסק בנושא זה בארץ ובעולם , לבקרו ולהעמידו לרשות אנשי מקצוע במערכת החינוך הפורמלית והלא פורמלית , חוקרים והורים . . 2 ללמוד ולהכיר את המומחיות המקצועית של אנשי החינוך העובדים עם ילדים צעירים ומשפחותיהם ; להצביע על מקורות הידע של אנשי השדה ועל תחומים שבהם חסרים ידע וכלים לעשייה החינוכית . . 3 להסכים על מרכיבי הקשר החיוניים בין המשפחה למסגרות החינוך , מרכיבים שהמחקר הצביע עליהם כמשפיעים על מהלך התפתחותו והצלחתו של הילד או כנמצאים במתאם גבוה עם המהלך הזה . . 4 לסכם בכתב את הממצאים והמסקנות שגובשו בדיוני הוועדה ולהמליץ לקובעי המדיניות ולמקבלי ההחלטות על קווים מנחים לפעולה . . 5 להצביע על מחקר נדרש שיוכל להוות בסיס למדיניות מועילה בתחום . קהל היעד של מסמך הוועדה הוא בעיקר קובעי מדיניות , חוקרים ואנשי מקצוע בכירים . כדי שהמסמך יוכל לשרת את אנשי המקצוע העובדים בשדה , לסייע להם ביישום המלצותיו והידע האצור בו ולתרגמם לעשייה בשטח — יש להשלים אותו לכדי מסמך פעולה . לכן אנו מייחסים חשיבות להמשך העבודה על ממצאי מסמך זה וליישומם באמצעות ועדה שתוקם בידי משרד החינוך , כפי שהדברים מופיעים בהמלצה . 8 הרכב הוועדה הוועדה הורכבה ממומחים ממגוון תחומי מחקר הרלוונטיים לנושא שבו עסקה : פסיכולוגיה במגמות שונות — קלינית של הילד , התפתחותית , חינוכית וחברתית — חינוך , משפטים , עבודה סוציאלית ואנתרופולוגיה . יושב הראש שלה הוא פרופ' זאב צ'רלס גרינבאום , פרופסור ( אמריטוס ) לפסיכולוגיה התפתחותית באוניברסיטה העברית בירושלים , וחבריה ( ע"פ סדר האלפבית ) הם פרופ' יואל אליצור , פסיכולוג קליני , רפואי וחינוכי , פרופסור–חבר במגמה לפסיכולוגיה חינוכית–קלינית של הילד בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים , ד"ר דבורה גולדן , אנתרופולוגית חברתית ומרצה בכירה בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה , פרופ' מוחמד חאג – ' יחיא , עובד סוציאלי , פרופסור הקתדרה על שם גורדון בראון בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד באוניברסיטה העברית בירושלים , פרופ' משה ישראלאשוילי , פסיכולוג חברתי , פרופסור–חבר בבית הספר לחינוך , המגמה לייעוץ חינוכי באוניברסיטת תל אביב , ד"ר אסתר כהן , פסיכולוגית קלינית , מורה בכירה במגמה לפסיכולוגיה חינוכית–קלינית של הילד , בית הספר לחינוך , האוניברסיטה העברית בירושלים , ד"ר תמר מורג , משפטנית , מרצה במסלול האקדמי במכללה למינהל בתל–אביב ומנהלת מרכז "משנה , " המרכז הקליני לחברה ומשפט . פרופ' יצחק פרידמן , מומחה בתחום מינהל החינוך ,

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר