פרולוג: מימוש עקרונות של מחקר פעולה בהכנת הסמינר ובאופן ניהולו

עמוד:13

state of the art שיבהיר איפה אנחנו עומדים עכשיו ... אולי צריך בסיומו של הכנס להשאיר מקום לדיון שבו ישנה איזו שהיא נקיטת עמדה " ... - "כל התנאים שיש כאן וכל האווירה הייתה כזו שהיא מאפשרת למידה . אפשר היה לשתף , לשאול שאלות ולבנות עוד שכבות לגבי המושג של מחקר איכותי ומחקר פעולה . בכלל זה המפגש הלא פורמלי מאוד מאוד חשוב וצריך יותר מקום וזמן לאינטראקציה חופשית " . - "לא הייתי מתכננת אחרת קמתי יום יום בהתרגשות רבה ... אני יוצאת עם המון שאלות ורצון לשתף את הקולגות שלי במכללה ... למדתי יותר על מחקר פעולה ויחד עם זאת גברו גם ספקות לגבי הכלי בכל מה שנוגע לתהליכי הכשרת מורים " . - "הייתי רוצה להציע המשך אינטראקציה בפורום דרך הרשת , זה כלי מאוד יעיל שיכול - אם יהיו עוד מפגשים - להכין אותם עם איזה סוג של התדיינות מוקדמת . זאת אינטראקציה לא שטחית , אפשר בהחלט לייצר באמצעותם סוגים שונים של ידע " . - "לגבי המשך - כדאי שיהיו מפגשים נוספים בסגנון הזה כהקשר של מחקר איכותי . שווה להעלות גם נושאים אחרים , בין אם מאורגנים על פי ז י אנריס או על פי שאלות כמו כתיבה וכו י . המפגש הזה מזמין המשך דומה על נושאים נוספים " . - "מה שנוצר כאן - שווה לעבד עיבוד נוסף את ניירות העבודה שאנחנו כתבנו . אולי יש מקום שכל אחד יכתוב כמסמך רחב יותר על בסיס מה שהוא שמע ... יכול להיות שהמערכת יכולה ליצור סיכום פרשני משלה על סמך הניירות וההתרחשויות , ליצור קומה טקסטואלית נוספת על מה שכבר התחיל ועבר כאן שלב ורבאלי נוסף " . עיבוד הידע החדש והפצתו בעקבות הבקשה שהובעה בציטוט האחרון לעיל , ובהתאם לתחושה הכללית של יצירת ידע בעל ערך ייחודי , נערך צוות ההיגוי עם סיום הסמינר להפקת ספר מאמרים , שיביא לקהל המקצועי בארץ את מה שנוצר לקראת הסמינר ובמהלכו . כל משתתפי הסמינר הוזמנו לכתוב מאמר לספר , ומתוכם נענו , 18 ששלחו לצוות ההיגוי תקצירים לעיון . על בסיס התקצירים הוכנו הנחיות לכתיבת המאמרים ונערך תוכן עניינים ראשוני של הספר . בהערכת המאמרים השתתפו כל חברי צוות ההיגוי . הערותיהם נשלחו לכותבים , ששכתבו ושיפרו את מאמריהם

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר