פתח דבר

עמוד:13

ברצוני להודות לד " ר חרותה ורטהיים , ראש יחידת המחקר במכללת בית ברל , על העזרה והתמיכה בהוצאת הספר . תודתי נתונה גם לפרופ' דרורה כפיר , לפרופ' ברברה פרסקו ולד " ר רחל ארנון מיחידת המחקר במכללת בית ברל על העידוד והעצות המועילות . תודה מיוחדת לד"ר סיגל עדן ממכללת בית ברל ומאוניברסיטת בר-אילן ולד"ר הינדי שטרן ממשרד החינוך ומאוניברסיטת בר-אילן על הקריאה המעמיקה בספר ועל הערותיהן המועילות . תודה למורג סגל על העריכה הלשונית המוקפדת ועל הערותיה החשובות , ולמיטל כהן על העריכה הגרפית היפה . ברצוני להודות גם לד '' ר יהודית שטיימן , המנהלת והעורכת הראשית של הוצאת הספרים של מכון מופ"ת , על עזרתה ועצותיה , ולחני שושתרי , רכזת ההוצאה , על עזרתה בהוצאת הספר . ואחרון אחרון חביב ברצוני להודות לבעלי צבי , שתמך בי , ליווה אותי פעמים רבות במסעותיי הרבים ברחבי הארץ , עזר לי ופתר בעיות רבות . מאז התחלתי בכתיבת הספר ועד הוצאתו לאור הלכו לעולמם שישה מחנכים אשר תרמו רבות לחינוך ולשיקום ילדים ובני נוער עם ליקוי בשמיעה והטביעו את חותמם על מסגרות החינוך והשיקום שעבדו בהן.- אתל כהן , שהייתה מנהלת מיח"א בתל אביב ; רות ראונר , שהייתה גננת ומדריכה של גננות ; מרים ציטרון , אשר ניהלה את בית הספר "בלפור " בתל אביב ; פנינה גינצבורג , שניהלה את הפרויקט ב"אונים" עד יום מותה ; וצירה ורדי , מורה למוסיקה בבית ספר "ניב" ובכיתות השילוב בתל אביב ; אריה לבנה , מורה למלאכה בבית ספר "ניב" בתל אביב . יהי זכרם ברוך . ספר זה מתאר את ההיסטוריה של מסגרות החינוך לתלמידים עם ליקוי בשמיעה עד שנת . 2005 מאז סיום כתיבת הספר ועד פרסומו חלו שינויים במדיניות החינוך בישראל , ובוודאי גם במעשה החינוכי בתחום החינוך של תלמידים עם ליקוי בשמיעה . ברצוננו להאמין שתהליכי השינוי הללו ישפיעו לטובה על הילדים ובני הנוער עם ליקוי בשמיעה המתחנכים במסגרות החינוך השונות .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר