תוכן העניינים

עמוד:10

אלן גוררת אוטונומיה אישית וציות לכללי המוסר : ניגודים והשלמות 343 וויין בות ייחודו ותקפותו של השיפוט הערכי 345 לורנס קולברג התפתחות החשיבה המוסרית 347 נל נודינגס מוסריות כראגה רגישה ואכפתית לרווחתו של הזולת 349 ה " ד תורו עלינו להיות בני אדם תחילה ונתינים רק אחר כך 351 אלברקאמי על המאבק המוסרי בלגיטימיות של הרג ורצחנות 352 מרתץ לותר קינג על חובת ההתנגדות לחוקי מדינה בלתי מוסריים 353 הרברטמרקוזה דרכו של הקפיטליזם המתקדם בעיצוב האדם החד ממדי 357 ישעיהו ל בוביץ עקרונות מוסר וחוקי מדינה : עניין של סדרי קדימויות 360 אהרון ברק מרכזיותו של כבוד האדם בישראל , כמדינה יהודית ודמוקרטית 364 נמרוד אלוני חינוך לכבוד האדם ולחיים של כבוד 367 צבי לם תפקיד החינוך לנוכח אימת המלחמה 378 חנה ארנדט איומי הקדמה המדעית טכנולוגית על הקדמה האנושית מוסר ת 379 עדי אופיר אנחנו לא רק אחרי אושוויץ אלא תמיד גם לפניה , לקראתה 381 נמרוד אלוני חינוך לשלום ולדמוקרטיה 384 חליל ג ' ובראן על הטוב והרע 397 אהרון שבתא המוסר לא בא בחיוך 398 . 6 מקורות ומגמות בחינוך ההומניסטי 399 מבוא : מקורות ומגמות בחינור ההומניסטי 400 אלבר קאמי הצדקתו ומשמעותו של העולם גלומה באדם 414 פול קורץ דרכו של ההומניזם החילוני לחיים אנושיים טובים ומלאים 415 סדני הוק שאינם הומניסטים : שישה קווים מזהים 417 תוק דידס אתונה הדמוקרטית כתרבות מופתית של מצוינות אנושית 418 איסוקרטס דמותו של האדם המחונך : הדגם הקלאסי של איסוקרטס 420 סנקה לא לזווית אחת נולדנו : מולדתנו היא כל העולם הזה 421 סנקה על החינוך הליברלי והלימודים הכלליים 422 מתיו ארנולד על תרבותיות כאהבה , לימור והפנמה של המעולה 424 ט " ס אל וט על פרוב נציאליות בכלל ועל הפרוב נציאליות המודרנית בפרט 425 ט " ס אליוט על הקושי בהגדרת אדם תרבותי 426

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר