תוכן העניינים

עמוד:8

. 4 תחומי הדעת ודרכי הידיעה : מגמות בחינוך האינטלקטואלי 211 מבוא : יסודות רעדים בחינוך האינטלקטואלי 212 קונפוציוס תכלית החוכמה היא במימוש הרוח השכלית ובראיית כל דבר בגדרו 222 אר סטו בכל תחום דעת יש לדרוש את מידת הדיוק ההולמת אותו על פי טבעו 223 סוזי גרורן על מאפייני התבונה המעשית 224 סנקה עבודת חכמים בעתות הפנאי 225 סנקה על טבע החוכמה והפילוסופיה 226 סנקה למדנות במקום חוכמה וצדק 226 רבנוס מאורוס השכלה כללית בשבעת המקצועות החופשיים 227 מוחמר אלגזאלי דרכי הידיעה המדעית וההתעלות אל היריעה המיסטית 229 עמנואל קאנט נאורות : בגרות אנושית הניכרת בשימוש עצמאי בכוחות התבונה 232 ג ' ון םטיוארט מיל פתיחות דעת ודיון ביקורת הם תנאים הכרחיים להתקדמות אל האמת והצדק 235 פרידריך ניטשה הרוב המכריע של בני האדם הם חסר מצפון אינטלקטואלי 237 פרידריך ניטשה על האופי הפרספקטיבי של הידיעה האנושית 238 פרידריך ניטשה הסבר עולם מדעי עלול להתברר כאוויל' ביותר 239 פרירריך ניטשה העמדה הניהיל סט ת : שלילה גורפת של הערכים הנעלים 240 פרידריך ניטשה ניפוץ אלילים והתפקחות ממיתוסים : כגודל הסיכון גודל הסיכוי 241 זיגמונד פרויד על ההתנגשות בין הידיעה המדעית לאמונה הדתית 243 ג ' ון דיואי מאפיינים מרכזיים של פעולה אינטליגנטית 247 ג ' ון דיואי גישה ניסויית ופרגמטית במדע הטבע ובקידום החברה 249 א " נ וו יטהר החוכמה כפסגת הכישורים האינטלקטואלים של האדם 251 נ ל פוסטמן מידע , ידע וחוכמה בעידן תקשורת ההמונים 252 יורגן הברמאס דרכי הידיעה והשאיפות האנושיות 254 ה"ג גאדאמר שכל ישר , כוח שיפוט , וחוש טעם 256 זהר סמ לנסק טיבה של הדעת ההומניסטית והסכנות האורבות לה מצד ה"מדעיות " 258 יעקב שלנגר על קריאה הכרתית וקריאה רגשית של טקסטים פילוסופים 260 ועדת הרוורד כישורים אינטלקטואליים מרכזיים בפיתוח רוח האדם 263

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר