1. היסודות האכזיסטנציאל־פנומנולוגיים למדע האדם

עמוד:13

מק מארי , ( 1957 ) "שהתעוררות הפסיכולוגיה המדעית תבוא בהקבלה ל מעבר ממושג אחדות אורגני לפרסונלי ... ( עמ' : ( 37 שנהא מסוגלים לחשוב על האדם הפרטי ולחוות אותו לא כדבר או כאורגניזם אלא כאדם , ושתהא לנו דרר לבטא צורה זאת של אחדות שהיא במפורש פרסונלית , בעמודים הבאים נגסה להביא דו"ח של צורה פרסונלית ספציפית של דםרסונליזציה ודיסאינטגרציה בו בזמן שגילוי "הצורה הלוגית שדרכה ניתנת אחדות האישי לתפיסה , " הוא עדיין אתגר לעתיד . תיאורים רבים של דפרסונליזציה ופיצול מצויים כמובן בפסיכופתולוגיה . אבל אין תיאוריה פסיכופתולוגית המסוגלת להתגבר באמת על עיוות האדם הנובע מעצם הנחותיה ולו גם כשהיא חותרת להכחיש את הנחותיה אלה , פסיכופתולוגיה הראויה לשמה חייבת להניח תחילה קיום "פסיכה" ( כלי מנטלי או סטרוקטורה אנדוםסיכית . ( עליה להקדים ולהניח שהאובייקט 1 ביזציה , עם ה"הפיכה לדבר" הנובעת מחשיבה במונחי "דבר , " או בלעדיה , או מערכת בדויים הנה מושג מתאים כשמדובר בבני אדם . יתר על כן , עליה להקדים ולהניח שלמודל המושגי יש דרך תיפקוד אנלוגית לדרך שבה מתפקד האורגניזם בבריאות , ודרך תיפקוד אנלוגית לדרך האורגניזם לתפקד במחלה . עד כמה שהשוואות אלה עמוסות באנלוגיות חלקיות , הםסי כופתולוגיה , מעצם טבע גישתה הבסיסית , מוציאה מכלל אפשרות את הבנת התפרקות הפציינט ככשלון להשיג צורה אישית ספציפית של אחדות . דומה הדבר לנסיון ליצר קרח על ידי הרתחת מים . עצם הקיום של פסיכופתולוגיה מנציח את השניות שרוב הפסיכופתולוגים היו רוצים למנוע ושהוא ודאי מטעה . בכל זאת , אין להימנע משניות זאת בתוך מסגרת ההתיחסויות הפסיכופתולוגיות , וזאת בלא להיקלע למוניזם , מונח שיהא מטעה כקודמו . אפשר לקבל את הקביעה שאין מדעיות בלא שמירה על "אובייקטיביות . " מדע אמיתי של הקיום האנושי חייב לנסות להיות נטול פניות ככל האפשר . על הפיסיקה ומדעי העצמים האחרים להניח למדע האדם את הזכות להיות נטול פניות בדרך שהיא נכונה לשדה מחקר מיוחד זה . אם מניחים שעל נ / נת להיות נטול פניות על החוקר להיות "אובייקטיבי" במובן של דפר סונליזציית האדם שהנו "אובייקט" המחקר , הרי שיש להתנגד בתוקף לכל פיתוי לעשות זאת , מתוך הסברה שזו הדרך למדעיות . דםרסונליזציה בתיאוריה המתכוונת להיות תיאוריה אנושית היא מוטעית כפי שמוטעית דפרסונליזציה סכיזואידית של הזולת . הפיכה כזאת ל"דבר , " על אף שהיא

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר