1. היסודות האכזיסטנציאל־פנומנולוגיים למדע האדם

עמוד:10

עצמו ואת עולמו המפורר . בקצרה , לפנינו מבנה שכבר הוא מפורר ואין לאחדו מחדש על ידי מספר מלים מצורפות או מחוברות : פסיכו פיסי , פסיכו סומטי , פסיכו ביולוגי , פסיכו פתולוגי , פסיכו סוציאלי , וכיוצא באלה . אם זה אמנם כך , יתכן שהפניית מבט אל מקורותיה של תורה סכיזואידית כזאת תהא רלבנטית מאד להבנת החוויה הסכיזואידית . בקטע הבא , אעשה . ' ימוש בשיטה הפנומנולוגית בנסיון לענות על שאלה זאת . הוויית האדם ניתנת לבחינה מנקודות מבט שונות , ובחינה זו או אחרת יכולה להיעשות למוקד המחקר . עכשיו , אפילו אותו דבר עצמו , כשהוא נבחן מנקודות מבט שונות , מוביל לתיאורים שונים לגמרי , והתיאורים מעמידים תיאוריות שונות לחלוטין , והתיאוריות גוררות מערכות פעולה שונות . הצורה ההתחלתית בה אנו רואים דבר כלשהו , קובעת את דרך טיפולנו בו לאחר מכן . הבה נסקור צורה דו משמעית זאת : נצייר על הנייר רישום שאפשר לראותו כאגרטל או כשני ראשים הפונים זה לעומת זה . אין שני דברים על הנייר : ישנו דבר אחד , אבל בהתאם לדרך השפעתו עלינו , אנו יכולים לראות שני אובייקטים שונים . היחס בין החלקים לשלם באובייקט האחד שונה לחלוטין מקשר החלקים לשלם במשנהו . אם נתאר את אחד הראשים , מלמעלה למטה , נצביע על מצח , אף , שפה , פה , סנטר וצוואר . למרות שתיארנו אותו קו , שממבט אחר

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר