פרק א' התחקות אחר המסתורין של היצירה האמנותית

עמוד:11

פרק אי התחקות אחר המסתורין של היצירה האמנותית שנות הילדות שלפני תחילת הלימודים , מתוארות תכופות כתור הזהב של היצירתיות האנושית ; תקופה שבה כל ילד שופע יצירה . אולם בחלוף השנים הללו , נפגעת ככל הנראה היכולת היצירתית , ובסופו של דבר רובנו נעשים למבוגרים שאינם מסוגלים ליצור יצירות אמנות , כשאנו מנסים להבין את התפתחות היצירתיות , ושואלים עצמנו מדוע אנשים מעטים בלבד נעשים בסופו של דבר לאמנים , בעוד הרוב המכריע אינו מגיע לכך , מסתבר לנו בוודאות כמעט , שקיימים גורמים הפוגעים במרוצת הזמן ביכולת היצירה . בהיכנסנו לגן ילדים , אנו נכנסים לעולם שופע דמיץ והמצאות . אחדים מן הילדים עסוקים בבניית מבנים מסובכים מקוביות ; אחרים יוצרים בני אדם , בעלי חיים , או כלי בית , מחומר או מפלסטלינה . האזינו לשירים : תוכלו להבחין בקטעים מלודיים , מנגינות מופרות ומבנים מוסיקאליים אחרים , המורכבים ממקצבים ונעימות מתוך שירים רבים . כשהילדים מדברים אפשר לשמוע את הסיפורים שהם טווים אגב כך , ואת הניסוחים הלשוניים הנחמדים שלהם . אחדות מיצירות ילדיות אלה מצטיינות , בנוסף על חנן המיוחד , גם בכושר ביטוי עז . נוכל למצוא כאן שירה : ילד עשוי לתאר את השובל הלבן שמותיר אחריו מטוס כ '' צלקת בשמים ; " ילדה מתארת את גופה העירום כ '' יחף מכף רגל ועד ?! התפתחות אמנותית של ילדים

ספרית פועלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר