פתח דבר

עמוד:7

פתח לבו pn " לגער על 0 י דרכי" ( משלי כב , ( 6 ההוראה המותאמת פועלת במערכת החינוך למעלה משני עשורים . ראשיתה בפרויקט ניסויי ניל"י - ניסוי למידה יחידנית - שהתבצע בשיתוף המרכז לטכנולוגיה חינוכית ( מטח , ( בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב ומשרד החינוך והתרבות . ( 1980-1975 ) המשכה בפרויקט ההוראה היחידנית שהרחיב את פעולותיו לבתי ספר רבים ברחבי הארץ באמצעות צוותי פיתוח והפעלה במרכז לטכנולוגיה חינוכית . בשלהי שנות השמונים , בעקבות פרשנויות מוטעות של המושג הוראה יחידנית , שלא עלו בקנה אחד עם הכוונות והמטרות של מובילי הרעיון במטח ובאוניברסיטת תל אביב , שונה שמה של ההוראה היחידנית להוראה מותאמת . היום , ההוראה המותאמת היא אחת החלופות החינוכיות המופעלות בבתי ספר רבים ביישובים שונים בארץ . במאמר זה נסקור את התפתחותו של הרעיון החינוכי של ההוראה המותאמת ודרכי יישומו במערכת החינוך בישראל . לאחר מבוא קצר שבו נגדיר מהי הוראה מותאמת ונציג את הרקע לצמיחתה בישראל ( פרק א , ( נתאר את "הסיפור " הכולל של התפתחותה במערכת החינוך ( פרק ב . ( אחרי כן נפרט את ההתפתחויות והשינויים שחלו בכל אחד ממרכיביה המרכזיים ( פרק ג . ( נסכם בדיון שבו נבחן את הגורמים השונים שאפשרו לרעיון החינוכי להפוך מהלכה למעשה ולהעמיק ולהתמסר במערכת החינוך ( פרק ד . ( להבנת הפרספקטיבה ההיסטורית נצטט מתוך מסמכים שנכתבו בראשית הדרך .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר