תוכן העניינים

עמוד:6

9 ו ק ד : הםח הקבל 1 מבוא 175 . 1 ראשיתה של ............... הקבלית 176 1 . 1 רבי עזריאל מגירונה 1 . 2 176 רבי סודרוס אבולעפיה 178 . 2 דרכו הפרשנית של המהר"ל מפראג 181 2 . 1 יחסו של המהר"ל לאגדות חז"ל 2 . 1 . 1 181 אגדות חז"ל הן "רוכמה נאצלת" 2 . 1 . 2 182 "במושכל ולא במוחש" 2 . 1 . 3 185 המקורות הקבליים של המהר"ל 2 . 1 . 4 187 מ 0 רת הביאור וסגנון הכתיבה 2 . 2 192 המהות כעיקרון פרשני 193 2 . 2 . 1 "העמק דבר" 2 . 2 . 2 193 אין להקשות על 0 ש 0 האגדה 2 . 2 . 3 196 חיפוש המהות 2 . 3 198 המהות לעומת הסמל ולעומת המשל הפילוסופי 2 . 3 . 1 202 קשר פנימי / מהותי לעומת קשר חיצוני / מקרי 2 . 3 . 2 203 ניסוח מדויק ומוקפד לעומת ניסוח כללי 204 2 . 4 ריבוי פרשנויות 2 . 5 207 דרכו של המהר"ל בביאור דרשות פסוקים 2 . 6 213 סיכום 219 . 3 הפרשנות החסידית לאגדות 220 סיכום הפרק 228 9 רק ה : נישות משלבות מבוא 231 . 1 מסווג האגדות 232 1 . 1 רבי אברהם אבן עזרא 232

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר