ת

ת

עמוד:954

עמרי (המלך ה-6 בישראל, 874-887 לפנה"ס בקירוב) נזכרת ברשימת הערים הכנעניות שכבש יהושע בן-נון, אולם לא ברשימת המקומות שנחלו השבטים הזיהוי נובע מדמיון צלילים לשמה הארמי של תרצה לפי ה'מדרש' נשי תרען כשרות הן, משום לא נתנו מנזמיהן למעשה העגל הגרעין הישן בנוי על-גבי שרידים קדומים (אבני-בנייה עתיקות, מערות, בורות וקברי- סלע, באר בנויה; מערות) בתיה המאוחרים מפוזרים לצד מזרח ולצד דרום  תרקומיא עירה, ב'אוטונומיה' (נפת חברון) כ-11 ק"מ ממזרח-דרום לבית גברין, כ-7 ק"מ ממערב-צפון לחברון, כק"מ אחד מדרום-מערב לבית אולא דרך ראשית 35 בקטע צמת נחושה - חברון, בק"מ ה- 4144 פנייה מזרחה לדרך מקומית 3556 מוצא שמו, יווני, תריקומיאס, ומשמעותו שלושה כפרים ייתכן שמקורו בהיותו בעבר בעל שלושה חלקים, או שנוצר ממיזוגם של שלושה כפרים מיזוגם של כמה יישובים ליישוב אחד היה נפוץ בארץ יישובים כאלה נקראו ב'תלמוד', כנראה, "כפרים המשולשין" הגרעין הישן, במרכזו מסגד שיח' עמרי, בנוי על-גבי שרידים קדומים, שכוסו כליל על- ידי הבנייה החדשה בתיה המאוחרים מפוזרים מסביבו, בעיקר לצד מזרח ולצד מערב מוצע לזהותו עם תריקומיאס, עיר בתחום אליותרופוליס (המאה ה-3 עד המאה ה-6 לסה"נ) בשל מיקומו בצמת דרכים אסטרטגי, היתה במקום תחנת משמר של חיל-מצב רומאי במאה ה-4 לסה"נ היה ליישוב עצמאי מבחינה מנהלתית, ללא כפיפות לבירת המחוז, בית גברין לפי גיאורגיוס מקיפרוס היה מקום-מושב של בישוף בפלשתינה הראשונה  תרשיחא עירה, במחוז הצפון, בנפת עכו, באזור יחיעם כ-14 ק"מ ממזרח לנהריה, ממערב למעלות, ממזרח למעונה, בעמק קטן למרגלות המפנה הצפוני של הר מעונה (נ"ט 615), למרגלות המפנה הדרומי של נ"ט 526), למרגלות המפנה המזרחי של הר בטח (נ"ט 574) ולמרגלות המפנה המערבי של הר מיכל (נ"ט 612) דרך ראשית 89 בקטע צמת אשרת - צמת תפן, בק"מ ה-18 בקירוב פנייה מערבה משמעות שמה ומקורו עלומים המקום נזכר כמה פעמים בתעודות מהתקופה הצלבנית, בשמות: TOrsia (תעודה משנת 1160), Tersyha (תעודה משנת 1220), Tersias (תעודה משנת 1229), והמעיין של Terschia (תעודה משנת 1243) לפי אגדה מקומית, נקראת על-שם קדוש מוסלמי, שיח'א, שנהג להתבודד בהר סמוך עד להיעלמו ביום מהימים (תר שיח'א נעלם שיח'א) נכתב בעבר בכתיב: תיר שיחא בנייה על-גבי שרידים קדומים אוחדה (1973) עם היישוב היהודי מעלות המקום הראשון בארץ, בו הוקמה רשות מוניציפלית משותפת ליישוב יהודי וליישוב ערבי בתקופה הצלבנית ניטשו בה קרבות קשים בין הנוצרים לבין המוסלמים: ג'ימס פין, קונסול בריטניה בירושלים (מחצית המאה ה-19), מספר, כי השיח' של תרשיחא הופיע

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר