לחשוב "מחוץ לריבוע": מהבאוהאוס לעולם החדש

עמוד:11

בחודשי הקיץ בשנים 1948 ו 1949 לימד a BMC האדריכל , הממציא וההוגה , באקמינסטר פולר , והוא הקים את הכיפה הגיאודזית גדולת הממדים הראשונה . גישתו הבסיסית דגלה בשימוש בידע מדעי ויצירתי על מנת לחשוב "מחוץ לריבוע . " הוא ראה בעולם מערכת שכל חלקיה תלויים זה בזה , וחיפש דרכים "לעשות יותר בפחות" על מנת לשרת את האנושות . חשוב להדגיש כי BMC לא היה , כאמור , בית ספר לאמנות גרידא , כי אם מכללה למדעי הרוח שהושתתה על חזון מהפכני . מייסד , BMC גון אנדרו רייס , האמין כי העשייה האמנותית הכרחית לחינוכם של כל הסטודנטים , וכי אמנות היא הדרך החשובה ביותר לפתח את מוחו של הסטודנט ואת אישיותו . דמיון , אינטואיציה והשראה הכרחיים לנפשו של אדם , והעשייה האמנותית היא מודל למיזוג של חזון , חומרים , מבנה ודימויים . המוסד העניק לתלמידיו חופש רב . החוקים היו מעטים , ולא היו בו ציונים . הסטודנטים יכלו לבחור את הקורסים המתאימים להם , וגם המורים יכלו , במידה רבה , לבחור את הקורסים שרצו ללמד . בד בבד , הציפיות מן הסטודנטים היו גדולות : שייקחו אחריות על חייהם , שלא יתחרו זה בזה , אלא ישאפו למצות את מרב יכולתם , ציפו מהם להישגים , למקוריות ולמחשבה "מחוץ לריבוע . " לפי עדותו של אחד הסג 1 ודנג 1 ים , "אם לא היה לך משהו חדש להביא לכל שיעור , רעיון הדש או עבודה חדשה , העדפת שלא לבוא בכלל . " בחינות המעבר והגמר היו קשות במיוחד , ואין פלא שרק מעטים סיימו את לימודיהם בבית הספר . למרות זאת , בין תלמידיו רב מאוד מספרם של האמנים בתחומים שונים , שתרמו תרומה גדולה לאמנות המאה העשרים . שש שנים לאחר שעזב אלברס את הקולג' כדי לנהל את בית הספר לעיצוב באוניברסיג 1 ת ייל , נסגר BMC בשל קשיים כספיים , וכיום הוא משמש כמוזיאון וכמרכז לאמנות , ובו שוכן הארכיון העשיר של הקולג' בהנהלת מרי אמה האריס , מחברת הספר האנ / נלל 7 ח . . Mountain College Black' 2 בימים אלה מוצגות במוזיאון שתי תערוכות הקשורות למקום ; האחת מוקדשת לבקמל 1 סטר פולר rnriKm , BMC ^ i שכותרתה "לחשוב קדימה" - לעיצוב מתקדם ול . ( 3 /\/\ 0 תיאוריות חינוכיות הן דבר גדול , והפילוסופיה החינוכית של BMC על אחת כמה וכמה , אך כדי לממש תיאוריות נהדרות דרושים מורים יצירתיים , מוכשרים , מסורים ובעלי חזון . בלק מאונטיין קולג' אכן זכה לריכוז נדיר של מורים מעין אלה ? התערוכה הוצגה לראשונה בטייס מודרן בלונדון ( אוצר : , ( Achim Bochardt-Hume והיא תוצג במוזיאון הוויטני בניו יורק ( אוצר : קרג 1 ר פוסטר ) עד 21 בינואר . 2007 The Josef and Anni Albers Foundation black lacquer and painted glass and view of the exhibition Josef Albers , Set of Four Stacking Tables , c . 1927 , ash veneer ,

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר