על אדריכלות חדשה בחולון

עמוד:14

הרבדים במקביל . בניגוד למבנה מגורים , מבנה ציבורי חייב להוות נקודת ציון , ומובן כי באמצעות המבנה יש ניסיון ליצור סביבה . כל מבנה חייב גם לתרום לעיר בין בהשלמת רקמה קיימת או ביצירת סביבה להתכנסות ולמפגש . אחת מנקודות המוצא לפרויקט היא יצירת רחבה המאפשרת מקום מפגש לכל מי שעובר באופן בעיר או נכנס למבנה באופן אקראי . גב ; . המדיטק הוא אירוע חדש בעיר . היום השתחררנו מסדר מוכתב מראש , ובמקום זאת יוצרים תבנית בעלת ה יגיון עירוני בשילוב פרוגרמה חדשה . היחסים החדשים עם העיר הם סדרת אירועים במערכת , ולכן כל חזית שונה מרעותה : החזית לרחוב קולגות אנשים לספרייה , בעוד החזית הדרומית מאופיינת ברמזים אג 1 ומים יותר לתיאטרון חדר חזרות הפונה לכיכר . הרעיון לקוח מסרטו של סאורה , ( Saura ) אני אוהב אותך , כרמן , שבו הגיבור העובר ברחוב , מגלה את אהובתו בחלון הרחב של הסטודיו לריקוד . לה קורבוזיה אמר כי הוא א ? ו מעוניין ליצור אדריכלות נושאית , אלא אדריכלות של הסכמות וחוסר הסכמות . האם יש כאן השלמות וניגודים בין רעיון ויישומו , בין העולם הרעיוני לבין המציאות ? דל :. כל פרויקט הוא תולדה של ניגודים , ולפעמים אנו עצמנו רוצים דבר והיפוכו . הניגודים האובייקטיביים והסובייקטיביים חיוניים לתהליך התכנון כיוון שהם יכולים להביאנו למחוזות חדשים ומפתיעים . עבורי תהליך תכנון המוביל לגילויים לא צפויים זו ההרפתקה החיונית ביותר . במקרה זה היה ניגוד בין שני הלקוחות : מנהל הרווחה והמוסד לביטוח לאומי - כל אחד מהם רצה לעצמו את כל קומת הקרקע לעצמו . הפתרון היה יצירת שתי רחבות כניסה עם גישה מהרחוב זו על גבי זו . רעיון הרחבה בשני מפלסים אפשר לתחום את הרחבה העירונית ולהפכה לאירוע יוצא דופן , כך שפתרון המצליח ליישב ניגודים , יכול גם לשרת מטרות נוספות . דני , הפרויקט שלך נראה כמעט נטול הקשרים ידועים ומוכרים בנוף האדריכלי . בעבודתך זו המתמודדת עם שאלות קשות של רווחה וסעד , האם אתה מנסה "להמתיק את הגלולה" או למנוע מאנשים סבל בצורה היפה ביותר ? ד . ל :. לכל מבנה תפישה תרבותית וחברתית , והוא גם מושפע מהמסורת האדריכלית . ניתן לאפיין תרבות על ידי האופן שבו אנשים מבלים את זמנם החופשי . אני מאפיין רמה תרבותית על ידי האופן שבו חברה מתנהגת כלפי מיעוטים ונזקקים . מבחינה זו , יצירת מקום המכבד את האנשים המגיעים אליו , היא אמירה שיש לה השלכות תרבותיות . ברוך , מהו יחסך לעולם הרוח והאמנות ? יחף בויס בהצהרתו ש"כל אחד הוא אמן , " לא התכוון , כמובן , שלכל אחד כישורים אמנותיים , אלא שכל מי שמסוגל לתאר את חייו ופועלו , יבול גם להגיע לדרגה של אמךיוצר . כיצד תתייחס לאמירה ש"ניתן לעצב את החברה כפי שניתן לעצב פסל ? " ב . ב :. יש כמה מישורים לנושא הזה : ראשית , האדריכלות היא גם שיקוף של תרבות וגם יוצרת תרבות . בחולון הצד של ההשתקפות הוא בעייתי למרות השינוי שחל בה בשנים האחרונות . סוגיית האדריכלות המושכת תרבות היא מעניינת בהיבט הפרוגרמטי והאורבני , ובניין המדיטק מבטא סוגיה זו . כשבאים לספרייה שואלים שאלות הנוגעות לתרבות , ובמובן זה הספרייה היא "מקדש של תרבות . " לה קורבוזיה הצעיד את עולם האדריכלות אל המודרניזם , ואילו וינסנט rnn : p 0 ' המסדרון המחבר בין אזורי הפעילויות Mediatheque : passage connecting all activity areas המדיסק : ססרית היל י דים Mediatheque : The Children ' s Library

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר