עשור לטרמינל

עמוד:3

עשור לטרמינל בחרתי באפשרות לחיות בין הדימוי למילה הכתובה , ומתוך מציאות חיי הקשורים זה זמן במראות הקרויים אמנות , הובלתי את עצמי להרפתקה שיש בה עשייה של עיתון . במרץ , 1996 בתחנה המרכזית החדשה של תל אביב , אצרתי פרויקט אמנות רחב ממדים בשם "תחנה בתנועה . " השתתפו בו חמישים ואחד אמנים ישראליים ובינלאומיים , שהקימו מיצבים במהלך שנה שלמה , עד לתחילת . 1997 שם גם ייסדתי את מסוף , כתב עת דו לשוני " ) טרמינל" באנגלית , ( שמטרתו הראשונית הייתה תיעוד המיצבים של האמנים המשתתפים בפרויקט ושל הסימפוזיון בנושא המיצב שנערך במקום . במשך ארבע שנים ראה מסוף אור כמוסף עיתון הארץ , פורמט שאפשר דימויים גדולים ורווחים בין דימוי לדימוי במשטחי נייר לבן , לצד טקסטים בשפה המשוחחת עם קוראים המבקשים להתעדכן בעולם האמנות החזותית . לעשייה ההיא היו שותפים אמנים וחברים שהאמינו בקיום של עיתון בצורת חוברת המתעדת זמן , מקום ועשייה בתחום האמנות הפלסטית . אז זה נראה כמו משימה קצרת טווח ( לשנה שנתיים , ( המתאפשרת גם הודות לנדיבותו של עמוס שוקן , שמימן ואירח את הוצאת כתב העת בבית עיתון הארץ ברחוב שוקן בתל אביב , שם נעשתה עבודת העיצוב , הגרפיקה , העימוד וההגהות . פגישות המערכת התקיימו לרוב במטבח ביתו של יונה פישר , בקומה השלישית בדירה בשכונת פלורנטין . השיחות נסבו על כיוונים , רוח , תערוכות וגם טעמים אכילים , רשמי מסעותיו של המארח ברחבי אירופה , ובמיוחד בצרפת . לאותו שולחן חברו , לצד יונה פישר , גם פרופ' יורם אורון , האמנים גבי קלזמר , אסנת רבינוביץ ויהודית סספורטס , ואנוכי . בשנת 2000 נערך שינוי גדול בכתב העת , החל בפורמט ובסוג הנייר עבור דרך אנשי המערכת והכותבים וכלה בשם העיתון שפסק להיות מסוף ונשאר ג 1 רמ * ל מאותו זמן מגלה טרמינל נטייה אל הספקני , הרגשני , המקומי , בלבו של מזרח הזוי . נוספה גם תחושת הנחיצות להוציא לאור כתב עת שלימים יקבל מיצוב דו לשוני והכרה בינלאומית . האמנות הישראלית נוכחת בגיליונות בשכנות לשפת היצירה הגלובלית . עריכת כתב עת לאמנות מאפשרת , בכל פעם מחדש , לגעת ביופי המשתנה של המקומי והגלובלי . להציג אנשים יוצרים מתוך הספק , להתבשם מן הניחוח המקומי , ולחיות כאן את התרבות הנושקת לכאב . מערכת טרמ ^ ל מתחדשת . לאחר שנים רבות של עבודת יחיד , מצטרפים אליי ד"ר דליה מנור כעורכת משנה , וכן הסופרת , פרופ' רבקה רז , האדריכל , פרופ' פטר קינן ופרופ' יורם אורון , כחברי מערכת .

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר