מכתב תגובה...

עמוד:5

במכרות הזהב בדרום אפריקה , המשטר הדיקטטורי במזרח אמריקה , מלחמות גרילה ואף אסונות טבע , כמו טביעת אוניות ועוד , הזיכרון מרחיק לכת עד רצח אידי אמין , ואפילו משפט אייכמן . אבל זה בדיוק מה שלא היה שם . הטבח של העם היהודי לא הוזכר כלל . וכנראה שכתב העיתון לא ממש טרח לבוא לראות את הדוקומנטה , אלא לקח את החומר מתוך הקטלוגים . כי זה בדיוק מה שהיה חסר . האיזון . אם תערוכה מצהירה על כוונות פוליטיות , מוטלת עליה האחריות לשמור על אמינות ועל אמת היסטורית , ולא להיות חד-צדדית כפי שהייתה . אישית אני בעד הצגת אמנות פלסטינית ( והלוואי שהיו יותר יצירות אמנות להציג , אבל לא זו הנקודה , ( והראייה לכך הוא המדור הקבוע בכתב-העת "טרמינל" - "קו התפר , " העוסק בעיקר באמנים ערביים ופלסטיניים . הדוקומנטה רצתה להמחיש איך העולם המערבי נראה מעוות בעיני יוצרי העולם השלישי , אך לא רק ! היא רצתה להציג איך ישראל כנציגת העולם המערבי נראית בעיני הפלסטינים , וגם זה לגיטימי . אבל אוצרי הדוקומנטה הפכו את אולמות התצוגה לאמנות בינלאומית לאולמות לשידורי תעמולה חד-צדדיים שדומים מאד לשידורי , BBC-m CNN-n ובחלל עצום מימדים שודרו ללא הפסקה סרטיהם של האמנים הפלסטינים.- משראוי וארמלי . הם היו מיטיבים לעשות אם היו מראים שם , באותו אולם , את הסרט של אייל סיוון הישראלי על משפט אייכמן . אולי כך היו עושים צדק עם הצופה התמים שאינו מכיר את ההיסטוריה של העולם המערבי בחמישים השנים האחרונות . אם יורשה לי להעיר , מה שמשמעותי בעיניי מבחינת משרד המדע והתרבות הישראלי , זו אולי העובדה שהדוקומנטה קיבלה לגיטימציה מאנשי ההנהגה הפוליטית המקומית , וכי שרת המדע של חבל הסן , ( Hessen הגב' רות ואגנר , אמרה בהצהרה לעיתונות כי היא מכירה בחשיבות התערוכה , בכבודה ובהתחייבות הגלומה בה ברמה הבינלאומית . עלינו להיות ערים לדעת הקהל בעולם האמנות . ?^ % / להבין שמנדים אותנו , והיום מתקיים חרם מוצהר על אמנות ישראלית . יש לפעול שעה אחת קודם ולא לאחר שתיפתח התערוכה הבאה . לאור חווית הנידוי וההחרמה שעברתי במישור האישי והלאומי , אני פונה אליך בראש ובראשונה כדי ליידע אותך , וכן כדי לומר כי על משרד המדע , התרבות והספורט , מוטלת החובה הלאומית ליזום פעילות שתאפשר להביא לכאן לדיון את האוצרים והעיתונאים המשפיעים על דעת הקהל העולמית על מנת לעורר דיון ולא להציג תמונת מצב חד צדדית . אשמח לעמוד לרשותך או מי מגועמך במשרד , על מנת לסייע באירגון פעילות מסוג זה ולבחון אפשרויות להתמודד עם המגמות שהוצגו במכתבי זה . בכבוד רב , רחל סוקמן עורכת ראשית , "טרמינל" 1 . July 2002 , New York : Anti-Israel and Anti-American pamphlet Wet-Loi metro station [ Photo : Geert Vanden Wijngaert , AP ] 3 . 12 . 6 . 01 Brussels : Anti-Jewish graffiti at the entrance to the 2 . Kassel : Stephan Hausmeister ( see Editorial , pp . 46 , 3 )

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר