'Public School Boys"

עמוד:92

'Public School Boys " ( מגט אל ההווי כאנגליה ) ( במקום הקדמה : משחזרתי וקראתי את כתב היד של המאמר הזה , אני רואה שהוא חד צדדי , והריני מזהיר על כד ביושר לב . גישה חד צדדית היא חלק לגיטימי לחלוטין כדי להתחקות על דברים מכל צדדיהם . כי לעת הזאת מתנסות אנגליה והקיסרות הבריטית בזמנים קשים , וכי סדקים רחבים ניבעים עתה בבניין — זאת ידוע לכל . אני כותב במיוחד על סדק אחד כזה , ולא על אנגליה בכללותה ; ולכן מתקבל הרושם החד צדדי וכך צריך הדבר להיות . יש עוד נסיבה המצדיקה את ביקורתו של הזר שיש בה משום הטלת דופי : היא עולה בקנה אחד עם מה שמדברים בגילוי לב רבים מן האנגלים עצמם , ולאו דווקא הגרועים שבהם . שלושה רבעים של הפסיפס הססגוני המקורי של ההווי ודפוסי החיים באנגליה נידונים לשבט על ידי החיים עצמם . אין ספק שאנגליה הולכת ולובשת צביון קונטיננטאלי ; בעוד שלושים שנה לא יישאר בה אפילו החלק העשירי מייחודה , מן הטקסים הנובעים מהיותה מבנה של איים איים , ואף לא מטקסי ימי הביניים , המסבכים ומעוותים את שיטות המדיניות שלה , במסחר ובעצם הווייתה . כל זה ייעלם , כבר הולך ונעלם , פשוט משום שהוא שוב אינו הולם ואינו נחוץ . אולם בינתיים כל זה מזיק , הן לה והן לעמים האחרים . ( הלורדים — חמש דרגות להם : בארון , ( Baron ) וייקאונט / viscount ) ארל , ( Earl ) מארקיז , ( Marquis ) דיוק . ( Duke ) את ארבעת הראשונים אפשר לכנות גם בתואר הכללי "לורד , " ואילו את הדיוק מכנים דיוק בלבד . לשמ 1 של בארון או וייקאונט יש להוסיף את התואר " ) honourable מכובד . ( " את בנו בכורו של Earl מכנים בתואר לורד ( בתוספת שם

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר