יא. השאלה המעמדית בהתישבות

עמוד:89

? התנועה , שאת השקיפת העולום שלה א . ני רוצה להסביר כאן , תוופ & ת לגבי בעיות סוציאליות בכלל / ולגבי הבעיה של מלחמת המעמדות בפירט / עמדה / שאנו נקרא לה בשם "מוניזם . " פירושו של דבר ; במשך תהליך הבנין של המדינה היהודית יוכל זמן שהתהליך הזה יימש . ך / אנו שוללים בכל תוקף איזה ערך ציוני שהוא מכל השקטה מעמדית , בין אט היא . פרוליטרית , ובין אט היא בורגנית , נחוץ לשנן אחת ולתמיד / שתנועת התיחיה הישראלית לא תתחשב בפשטות בהשיקפות מעמדיות אלו . ברור , שאין אנו אוסרים אף על אחד לטפוח במעמקי נפשו / יחד עמ האידיאל הציוני / גם השקפות עיולם / דעות או אפילו אידיאלי משנה שוניט אחרים : זהו ענינו הפרטי של גל יחיד ויחיד . אבל בהשקפת העולמ ההרצלאיח שלנו אין אנו מכירים בזכות האזרחות של איזה אידיאל שהוא / מחוץ לאידיאל האחד ? והיחידי : רוב יהודי משני עברי הירדן בתור צעד ראשון בכוון להקמת המדינה . משום כך היא נקראת בשם "מוניזם . " היה בכך משום אי צדק , אילו רצה מישהו למצא בהודעה שמ & רתי לעיל איזה יחס ציני שהוא לבעיות הסוציאליות בדרך כלל . 0 ם אנו / נמו כל בני האדם , משוכנעים הננו במעמקי לבנו / שהמצב החברותי הנוכחי הוא רע ואביזרי / שיש הכרח לשנות אותי בהחלט ! ובתור יהודים דוקא אנו זוכרימ / שהמלחמה למשטר חברותי יותר טוב היתה תמיד אחת המסורות היפות ביותר של המחשבה הישראלית ; החל מן המחוקק החברותי הגדול / משה רבני / ועד לעשרות השנים האחרונות . רבים מבינינו מאמינים , שבעתיד תיהפך ארץ ישראל דוקא למעבדה שכזו , שבה תתגלה ויתתגשם בדרך מיוחדת משלנו

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר