ג. למה אין אנו רוצים בגולה

עמוד:23

שור # הטרגדיה היהודית אינו נעוץ ביח 0 ט הרע של העמים האחרימ ! LOCK 1 ולא זוהי הסבה העמוקה של הציונות . הסבה האמתית היא במה שהעט היהודי ( בהכרה nm » , להכרה או שלא בהכרה ) נכסף תמוד לעצמיות חברותית , ולא היד , יכול משוט כך אף פעם להסיתגל לסביבה חברותית זרה , והיא לא . ימצא מרגיףע , כל זמן שלא יקים מחדשי את ממלכתיותו הלאומית . אנסה להסביר א . ת הדבר כמדת הבנתי . איני מרכםיטט . אבל מוכן אני לקבל הנחה אחת של המרכסיזט : הצורות והמגמות של ההוי הצבורי mt * n ! קודם כל , במצבם של מכשידי ה » יצור . איני רק הושב , ש " מכשיר הייצ'וד" העליוז , המייצר א . ת כל שאר המכשירים , היא — הפםיכיקה האנושית . קיודט שיצר האדט את הגלגל הראשון או את הפטיש הראשון , הוא חשב על משהו , יזט משהו , המציא משהו : ואת כל זה עשה באמצעותהמנגנהןהנפשי שלו . אף אט כל זה התרחש , בימים קדומים , "מאליו , " מחוץ לתחום . ההכרה הרצונית ו אף 0 » נקבל את התיאוריה האמריקאית של ה"ביהייויוריזט , " שלפיה לא רק אמצאת הגלגל , אלא גט השירה אינה בעצם , לפי מהותה , אלא רפלכס מיכאגי של בלוטות ועצבים — גם אז נשארת בתור המכשיר העלייון של כל פעיולתו החיתית של האדט , אותה מערכת העצבים והבלוטות ! ואם אני מעדיף לקרוא לו , כפי שהיו קוראים לו בתקופה הישנה , בשם "פסיכיקד , " . הרי מהות הענין אינה משתנית ע '' י כך . המנגנון ישל ה"פסיכיקה" מורכב אצל עמי 0 שונים בצורות שונית . השאלה , למה הדבר הוא כך , ללא אחרת , גפ היא ואינה חשובה

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר