ב. ציונות קטנה וציונות גדולה

עמוד:18

אבל גט ? הזות על "ברירו " ? שכזו — היא מדה » £# « 1 תפקידה של הציונית < Wir קודם כל , הומניטארי : להציל מן הי & ורים היהודייט המיוחדים את בל איתם היהודים המותשים הזקוקים לכד כיום , או שיהיו זקוקים לכד בעתיד . מהו מספרם ומה יהיה מ 0 פרט להבא trw זי . כבר אמרתי , שאי אפשר לנחש את הדבר מראש : ימים יגידו- אפשר ששליש של כל היהדות יהיה זקיק להצלה , ויתכן ^ ששני שלישים — אפשר גם שהמספר יהיה הרבה יותר גדול או הרבה יותר קטן . יתכן , שפתאום יבוא ירגע , מחד , או בעוד עשד , אי בעוד שלשים שנה , כשתיעלם פתאום אצל יהודי כל העולם השאיפה להגירה , כלומד — כשהם יתחילו להטמע בשלום ובשלוה . גט מבחינה . כלכלית וגט מבחינה רוחנית 1 » ו להפך — יתכן , שבארץ זו H אחרת תארע משום מה אצל היהודים התפוצצות נפשית , בצורת שאיפה כללית להגירה . את כל זה יראיה העתיד . מתפקידה של הציונות — לא לנהשי את הסטטיסטיקה של ייום © חד , אלא להכין באדץ ישדאל תנאים שכאלה , שבהט תוכל הארץ — מחר , או בעוד עשר , או בעוד שלשים שנה — להכיל ולכלכל ואת כל אותם היהודים , שיבואו בזמן מן הזמנים , מאיזו סבה שהיא , לדפוק על שעריה . הרוב היהודי בארץ ישראל — וכיתיוצאה טבעית מן הרוב — הפיכת ארץ ישראל למדינה יהודית הט לפי תפיסה זו רק השלבים ההכרחיים הראשונים בהתפתחותה של הציונות ההומניטארית . אילו באו מחר לארץ ישראל על כנפי נשרים , בדדו נס , עוד 800 . 000 יהודים , הדי היה נוצר גד . דוב יהודי , ואפשד היה כבר להעמיד ( להלכה ) את השיאלה על הכרזת קהליה יהודית — אבל ברור בהחלט , שבאותו דגע דוקא היו עוד כמה מיליונים של יהודים מארצות שונות דורשים את זכות הכניסה לקהליה זו . יוצא , שהציונות מעמיקה ומרחיקה לכת בהרבה , אפילו מיצירת מדינה יהודית » ולא

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר