פרק כ דרישות המלחמה של עם ישראל

עמוד:212

ערך כביר , הנוגעת לבריאותו ולשלומו של העולמ והנבדלת בבירור מכל שאר הבעיות ו וענין זה הוא שאלה של חיים או מות בשביל חמשה או ששה מיליונים נפש ושאלת גורל בשביל ששה עשר מיליונים > והגברים והנשים האלה שואפים בכל לבם ובכל מאודם לסייע לפתרון בעיתם הגורלית , כשם ששואפת כל אומה תקינה % ויש ברשותם של בני אדם אלה סכום כללי של כחות מוסריים וחמריים , המאפשרים לקדם את הפתרון הזה בהרבה * ומן הדין היה , שתינתן להם ההזדמנות להגשים את הפתרון הזה . כל הדברים האלה ביתה לפי מהותם וטבעם ועוצם היקפם , מציינים חטיבה , שהמלון מגדיר אותה בשם "אומה , " שתפקידים "לאומיים" מוטלים עליה . אם האומות האחרות רוצות לעזור לאומה זו , הרי הן חייבות' קודם כל , להזמין את האומה הישראלית לחדר המועצה הגדולה וליחד לה מקום בסוד המדיינים על המטרות והדרכים והאמצעים . זוהי משמעותו היחידה של המונח "ממשלה יהודית , " בו אנו מעונינים כרגע : "מפקדה עליונה , " "הנהגה , " "אכסקוטיבה" "נשיאות" רשות" המוסמכת ' ' ' לנהל משא ומתן ולשתף פעולה , לא בתור דובר תחנונים אלא בתור שותף . אין המחבר מתעלם מן המכשול , שכחו בתור גורם מפריע ומעכב הוא כביר ואיום , ממש כמו שערכו המוסרי הוא אפסי : שמ המכשול הזה — "סנוביות . '' קיים הלך רוח מסוייט בשכבות הביורוקראטיות , שיגרום להם בודאי להעלב ולהתמלא רוגזה לנוכח " חוצפתם" הבלתי נשמעת של היהודים , שאינם מסתפקים עוד בתפקיד של דוברי תחנונים , אלא טוענים , כי ראויים הם להיות שווים במעלה ובכבוד לעמים אחרים . באחד הימים יצטרכו לערוך קרב מכריע נגד ה"סנוביות" מסוג זה ! ואפשר , שמוטב לערוך אותו כעת , מאשר בזמן מאוחר יותר . קודם כל , הרי זוהי מדה בלתי הוגנת מאד מאד — לשכוח , מי הוא הסובל העיקרי בכל הדראמה הזאת , ולזלזל ביחס

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר