פרק יט "Senatus Populusque Judaeorum"

עמוד:202

כקריאת הגבר עם שחרית' שהנץ החמה הוא התשובה לה » וכד איז גם יסוד לחשוב , שמתוך כניעתם של הועדים המרכזיים מרצונם הטוב תצמח הנהגה אחידה באמת . הספר הזה אינו מתאים לדיון בדרכים ובאמצעים , שבעזרתם אפשר להקים את החזית האחידה ! ומכיון שיש הכרח ודאי להציל את עמנו , הרי יש הכרח ודאי להקים את החזית האחידה של היהדות העולמית . החיים לוחצים בכיוון הזה : דעת הקהל מתנהלת בכבדות — אבל בסופו של דבר תפנה גם היא לכיוון הזה . אז היא גם "תגלה" את הדרכים והאמצעים — יותר נכון ו תבין , שאין מה ,, לגלות , " הואיל וישנם מאות תקדימים מאלפים' בריאים ופשוטים , שברכה צפונה בהם . כשאי אפשר להקים את האחדות ע '' י הסתלקותם של הוד רוממותם הנסיכים והרוזנים הסיעתיים — הרי הדמוקראטיה ( אם עודה קיימת ורוצה להתקיים ) מוכרחת להתערב בדבר ולכונן את סמכותה , העליונה על כל יתר הרשויות . עוד לפני הרבה שנים נחוץ היה להקים את הכנסיה הנבחרת של היהדות העולמית : נחוץ היה להקימה , בשעה שהיהדות הפולנית עוד היתה חפשית לפעול . כשם שקאנאדה עורכת את בחירותיה לפרלמנט במרס , 1940 כך אין שום מניעה לכך , שיאורגן רפרנדום ( משאל עם ) יהודי ברוב הארצות הנוגעות בדבר . הכנסיה הנבחרת של ימי המלחמה תהיה , כמובן , "גוף מקוטע : " אעפ"כ היא תשמש ביטוי לחלק מן הכחות החסונים ביותר של הגזע הישראלי ! והקמתה ע"י פלביסציט שייערך על יסוד זכות בחירה כללית עלולה לשמש הפגנה שתעשה רושם רב בכל הארצות החפשיות והתרבותיות , שקיימות עדיין על פני האדמה . הדברים שנאמרו בסעיף הקצר הזה אין בהם כדי למצות נושא נרחב כל כך . הדעת נותנת , שבעיה זו תיפתר ע"י ויכוח פנימי ממושך וסוער ! אבל זוהי בעיה פנימית' שאינה "שייכת" בעצם

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר