פרק י הפילוסופיה של שיווי־זכויות

עמוד:99

יןמזרחית המרכזית , ע '' י שמדהזית של "שיווי זכויות * ' מבלי שתקת ) לו יציאת רוב בנינם ורוב מנינם של היהודים ~ היא להג נבוב . קל דעת ומזיק . כל אדם מוכרח להיות מלך בין מלכים , אם לאו — אין החיים כדאים שנחיה אותם . השויון אינו מצב ענינים בלבד : הוא גם עיקרון . בתור עיקרון יש לו ערך עצום , מבלי כל שייכות לכך' אם אפשר לתרגמו לשפת חיי יום יומ' או לא . היהודים , אם בעלי כבוד הם , חייבים להלחם בכל מאמצי כחם , בכדי להבטיח , שעיקרון השויון ( גם אם אינו ניתן להתגשם במציאות ) יוכרז חגיגית בחוקות כל אומ" ואומה : ז 1 הי שאלת הכבוד האנושי , דבר מה שבלעדי החיים יהיו בזויים מבחינה מוסרית ! והסירוב להודות בעיקרון הזה יצדיק כל מעשה תגמול כלפי המדינה העבריינית . אבל כשהאדם נלחם בעד כבודו — זהו דבר אחד ! וכשבאים לטעון שהכבוד הזה בלבד יזין ויפרנס אותו — זהו דבר אחר לגמרי . אך מרמה ושקר היא הטענה , שהשויון מטעם החוק , אשר יוכרז מחדש בתוקף נצחונותיהן של בנות הברית , יוכל להושיע ו שהוא מסוגל לעצור , או לדחות לזמן יותר מאוחר , באותו אזור הש 1 אה עצום השטח , את התקדמותם של גורמי המציאות האוביקטיביים , אשר מגמתם — לנשל את היהודי מכל עמדה כלכלית . אם אומרים לנו , שכל מד . שבנות הברית שואפות לרכוש בשבילנו , הוא אישור מחודש של שיווי הזכויות האזרחי , ותו לא — הרי פירושו של דבר , שנצחונן של בנות הברית לא יהא לו שום ערך בשבילנו , מלבד מבחינת הנקמה בנאצים . אגו נשרת את בנות הברית שרות רע מאד , אם נסמוך את ידינו על מטרה מוגבלת שכזו .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר