פרק י הפילוסופיה של שיווי־זכויות

עמוד:98

החברתית * — שהיא מונח הרבה יותר דיפלומאטי ' מאשר '' טהרת הגזע . * הסוואות מליציות שכאלו — נזק רב כרוך בהן , כי הן עשויות לגנוב את דעתם של הבריות ולהתקבל עליהם בנקל : הן עלולות להשתלב מתוך חן מיוחד במסגרת משטר' הנמצא בהתאמה גמורה עם החוזים הליבראליים והחוקות הדמוקראטיות . והרי הגשמתה של " הנציגות הפרופורציונאלית בכלכלה הלאומית" — על כל פנים , ' ביחס למיעוטים היהודיים—היא בלתי אפשרית בהחלט' אף אם היהודים יתחננו על כך' והממשלות תםרסמנה פקודות ברוח זו . אם נשקול את הדברים מבחינה מציאותית , נמצא' שחלוקת המקצועות מחדש מוכרחת להתחיל מבסיסה של הכלכלה הלאומית' כלומר — מן וחקלאות . בהונגאריה , שבה עובדים חצים של האוכלוסים בשדות תבואה ובאפרי מרעה , יהיה צורך לפנות 6 % מכל הקרקע הראוי לשימוש מאוכלוסין הנוכחיים ( כ 250 , 000 נפש ' ( בכדי ליצור מקום בשביל המתישבים היהודיים ! או שיצטרכו לנשל אותם בדרך אחרת , בכדי שאפשר יהיה להעביר את מחצית האוכלוסים היהודיים למצב נורמאלי ' כמשפט' ולהפכם ליוגבים ולרועים . פעולה דומה לזו תצטרך להעשות גם בענף המכרות והחרושת בכדי לקלוט 125 , 000 פועלי תעשיה יהודיים , כפי שמחייבת תכנית זו . רק אחר כך אפשר יהיה להצדיק את ה"נומרוס קלאוזוס" באומנויות החפשיות ובמסחר ולראות בו צעד המכוון לקראת נורמאליות חברתית . כל התכנית הזאת היא כה מופרכת , ואי האפשרות להגשימה כה ברורה , ששום אדפ אינו חושב להציעה ברצינות . והרי כל הדיבורים על חיסול הטרגדיה היהודית ע"י "החזרת" השויון האזרחי באירופה המזרחית המרכזית — כוונתם יכולה להיות רק לתכנית שכזו ! אם לאו — אין הם אלא צביעות ולהג תפל . והמחבר מעיז להגיד , שזוהי משמעות הדברים באמת . כל טענה , שסרטן האנטישמיות ניתן לריפוי באזור רבית 1 העיקרית , באירופה

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר