פרק ט האינטרמצצו הרוסי

עמוד:81

ברור , שמכל המשטרים חטוטאליטאריים — הקומוניזם הוא השנוא עליהם ביותר' משום שהוא כובל לא רק את היזמה הרוחנית והמדינית' אלא גם את היזמה הכלכלית — ואת היזמה הכלכלית ביהוד . לא בכדי בולטים כל כך השמות היהודיים בין קרבנותיהן של כל "פעולות הטיהור" האחרונות : במשפט קאמיניב היו בין 16 הנאשמים עשרה או אחד עשר יהודים wrwnn J של ראדק — שבעה או שמונה מבין שבעה עשר ז ודאי שמספרים אלה עולים בהרבה על אחוז היהודים בקרב "הרבבה השלטת" של הבולשביות . ספרו למחבר ממקורות מהימנים' שבין האוכלוסים הרגילים' הבלתי פוליטיים של בתי הסוהר הסוביטיים' גדול הוא אחוז היהודים פי חמשה מכפי שהיה צריך להיות לפי כללי ה"נציגות הפרופורציונאלית" ההוגנת > וכך מחייב גם טבע הדברים' שהרי ברוסיה מושלכים בני האדם לבית הסוהר לעתים קרובות בגלל פשע , שהרוסים קוראים לו "ספסרות" וכל יתר העמים ' מכנים אותו "מסחר . " ומכיון שאי אפשר להסביר את הסימנים האלה' המעידים על סכסוך מתמיד מסוג מיוחד בין היהודים ובין המשטר הסוביטי ' ע"י האנטישמיות של ה ג . פ . או . או של בתי הדין — בקיצור , ע"י האנטישמיות של "בני האדם" ' הרי אנו מוכרחים להסיק את המסקנה' כי קיימת סתירה' שאין לישב אותה' בין טבע "הדברים * ברוסיה הסוביטית לבין טבע היהודים ברוסיה הסוביטית . ישנו שטח אחד . שבו הסכסוך הוא גלוי וללא כל ממוח : אנו מתכוונים ליחסו של המשטר הסוביטי אל הציונות ואל השפה העברית . בראשית שנות העשרים של המאה הנוכחית נערכו משפטים המונייפ רבים , בהם נידונו צעירים יהודיים' שנאשמו בקשרים עם הציונות , לגלות סיביריה . כי הדבר נחשב לפשע גם מחמת תכונותיה המגונות של הציונות בתור אמונה' וגם מחמת האוריינטאציה הפרו בריטית הכרוכה בה . לא הוברר כל הצורך , מה היה חטאה של השפה העברית > אבל עובדה היא , שבה בשעה שהשלטונות עודדו את לימוד האידיש ,

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר