פרק ד "האנטישמיות של בני האדם"

עמוד:41

המעמד הבינוני , האינטליגנציה , ה"בורג'ואזיה הגבוהה / ' כלומר — ע"י השכבות הבולטות ביותר , הקולניות והרגישות ביותר בחברה המודרנית . פירושה של שיבת היהודים בשביל בני המעמדות האלה היא — נהירת מתחרים מסוכנים עד למאה המיטיבים לדעת את מקצועם לעתים קרובות הרבה יותר מן האוזורפאטורים ! והרי הם יעמדו בדרך כלל בפני הברירה : "לכבוש מחדש את העמדות — או לגווע ברעב / ' בכל המקרים האלה הם יהיו זכאים מבחינה מוסרית לדרוש את תיקון העוול שנעשה להם , עוול ללא נשוא . אנו יכולים לתאר לעצמנו , מה תהא קבלת הפנים הצפויה להם . לא אעיז לנבא , באיזו מהירות יגיעו הדברים עד לדרגה של רדיפות ממש ! או באיזו אצטלה יעטפו את שלילת "שיווי הזכויות" למעשה , בכדי לשמור כלפי חוץ על החוקה ועל חוזה השלום ! אבל יש לזכור , כי במקום שקיימת חוקת מדינה דמוקרטית , שט מושפעים הפרלמנטים והממשלות בהכרח ובמדה גדולה מאד , ראשית כל — משאט הנפש האנדמי שעליו דברתי , ושנית — מסכנת ההתחרות , שתהיה הרבה יותר חריפה ומרה משהיתה באיזה זמן שהוא . ואל יתן מישהו להטעות את עצמו גפ ע"י הזכרונות הנעימים על הימים הראשונים , שהיו טובים מאלה — ימי ביסמרק וימי קיסר ו י ל ה ל ם האחרון , כשהוגשמו עיקרוני האנטישמיות למעשה ללא כל ברוטאליות מכוערת ופרועה- אלא מתוך הבלגה ומתינות מהוגנת ! ויתכן , שהמשטר החדש אשר יוק 5 לאחר המלחמה , ושכל ברוטאליות תהיה אסורה בו ע"פ הפרטיכל , -לא יהיה רע כל כד , " כפי שיתברר לאחר זמן ! על כל פנים , לא יהיה רע נל כך בשביל היהודים , כי אסור להם לשכוח , סוף סוף , שאין הם ינולים להיות בררנים . ... אבל אין ערך לזכרון הימים ההם : בינתים פותחו חרצובות החיה הרעה , והיא טעמה טעם דם . אבל בכדי להבהיר את המצב עוד יותר , אנו מרשים לעצמנו לבקש

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר