פרק ד "האנטישמיות של בני האדם"

עמוד:39

מחמת פחדם מפני הגיסטאפו . ראיה חותכת לכך — הפלביסציט בחבל הסאר משנת ' 1935 שנערך בתנאימ דמוקראטיים אידיאליים , עם משטרה בריטית שהבטיחה את החופש המלא של התעמולה' המצפון וההצבעה : מבין 525 , 000 הקולות שנמצאו כשרים נמסרו 477 , 000 לטובת ההצטרפות לגרמניה הנאצית . אפשר , שעוד יותר אופיני הוא האחוז העצום של הגרמנים באיטליה' לטביה ואסתוניה שנענו לקריאה לשוב לגרמניה : כולם — ילידי המקום' צאצאי כובשים ומתישבים מלפני מאות שנים — עזבו את בתיהם' הנוחים לרוב , ואת עמדותיהם הצבוריות המכובדות , למעז התענוג לנשום את האוירה הנאצית . וכגולת הכותרת לכל אלה — הנה רשומה לזכרון השמחה הגלויה והקולנית' שתקפה את כל חוגי האספסוף הווינאי בשבועות הראשונים לאחר "הסיפוח ' '' כשנצטוו "גברות יהודיות במעילי פרווה '' לגרד בידיהן את מרצפות הרחוב' ו ח 1 \^ 16 ח 90 ( ווינה כולה ) נהרה להסתכל בהן וצהלה ושמחה' ואמהות הניסו את תינוקותיהן מעל ראשי שכניהן' לבל ייעלם מעיניהם המחזה הנחמד . " לפי פקודה ''? ודאי שצריכה היתה לבוא פקודה לפתח את חרצובות החיה הרעה השוכנת בחדרי הנפש * אבל העיקר הוא שהחיה הרעה שוכנת פנימה » ומה רבת ראשים היא חיה רעה זו ! ואנטישמיות מקננת בגרמנית' כמחלה אגדטית , באופן ( vxtmrr ? vwn אין להגיד' כ * ובו' נשום פנים שי > יא קיימת ר h # rBWitt p בשוט ארץ אחרת אין ו * א מושרשת יותר מאשר בגרטניה- ישיב ; » כיון שהמחבר אינו לא סוציולוג ולא חוקר תורת יונפש , » רי ל * ינסח להסביר את התופעה » אבל רק טפש או כזבן יכול לכפור בקיומה . תמוטת הנאציזם אין בכחה להביא שום תרופה יסודית למדווח אנדמי זה . מובן' שעלינו להיות ריאליסטיים למדי ולהניח , שאחר כך תבא "תנודת המטוטלת לעבר השני . " יתכן , שלאחר שילך היטלר יתעוררו בהמון אי אלו הרהורי תקוובח , רצון להכות » על חטאי » ל

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר