פרק ג מזונה של המפלצת

עמוד:32

היה לבער ולטאטא , עד שאפשר היה להשפיע על אומה בעלת סוורות גדולה , כמו הגרמנים , שיזיזו את השעון אלף שנים אחורנית ! רק ע"י כך אסשר היה להשפיע עליהם , שייכנסו תחת כנפי אמונה פרימיטיבית וצינית כגון זו : ,, אנו , הגרמנים , הננו מלח האדמה ! אדמת שכנינו היא מרחב המחיה שלנו ! בערכם האנושי נוכל להכיר רק במדה שהדבר הוא לתועלת לנו ! אנו זכאים להעביד את גבריהם ונשיהם הבריאים עבודת סרך < אנו זכאים לגרשם מעריהם ומכפריהם , בכדי לפנות מקום לגרמנים . פעולה שכזו תהיה צודקת ונכונה , וכל התנגדות לה — פשע פלילי % ואת האמצעים אשר נשתמש בהם לשם דיכוי התנגדות זו אין צורך לשקול במאזני המוסר , אלא במאזני התועלתיות בלבד . * אין אנו יכולים להכחיש , כמובן , כי הלד רוח כזה נתגלה בכיבושים הפרימיטיביים — כגון אלה שתוארו בתנ '' ך ו וגם מקץ אלפי שנים — במדיניותה הקולוניאלית של אירופה מימי קולומבוס , ואף בזמן יותר מאוחר , עד לפני ד ^ רו י תים . אין לנו כל צורך ללמד זכות על אבות אבותינו , להתנצל בעד חטאיו של גדעון או להצדיק את מעשי האכזריות של קורטיז . מקרים כאלה אין להם ערך לגבי הנושא שלנו , כי באותם הימים הקדמונים עלולה היתה עדיין נפש המוני האדם לחזור לבהמיות , ולא היה כל צורך להקדים לנסיגה זו שום מהפכה עמוקה במוסר . אבל המאה האחרונה הקליטה מושגים , כגון אנושיות ושריון , במוחותיהם של מיליונים רבים ללא ספור ! ובכדי לטאטא את המושגים האלה , בכרי לפנות את המקום לקראת שיבה אל חית הטרף — נדרש מאמץ כביר . ולא מאמץ כביר בלבד , אלא גם אימון רב מאד ע"י "חזרות * , ע"י אכספרימנטים זולים ונוחים in corpore vi li ( על גופו של "הנקלה . ( " דומה , שהחיה הרעה המנמנמת בנפש הגרמנית , ישנה את שנת החורף שלה בקרבת השטח העליון — ואעפ"כ היה

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר