השלום

עמוד:325

מעשירים אותם , מלמדים אותם להשתמש בטראקטורים , מקרבים אותם לתרבות , ובכלל עושים מהם "בני אדם . " אם יוסבר דבר זה כהלכה , הם יניעו בראשיהם ויאמרו ו "זה דבר אחר — אם כך הם פני הדברים , ברוכים הבאים , ! פרו ורבו ואכלסו את הארץ . " טוב במיוחד יהיה , אם , מלבד זאת , נסביר להם עוד את תורת שפרינגר — באותה גירסה , שבה נמשכו אחריה ה"אכסטרנים" מן ה"בינד" המנוח ו אומה , בתור שכזאת , אין לה צורך בחבל ארץ , והעיקר אוטונומיה אישית , ומי הוא רוב ומי מיעוט — דבר זה אינו חשוב כלל וכלל . אילו רק הבינו הערבים אמת זי ( ולולא התעקשו לשאול , י לשם מה איפוא לכם כל הריכוז הזה של היהודים בארץ ישראל , (? או אז היתר . ארץ הקודש נהפכת לאולם ריקודים אחד בשביל מחול צוהל ללא הפסק . לא כדאי לדון על התופעה המאנילובית הזאת ברצינות . כדאי רק לציין דבר אחד 1 ביסודה של תפיסה ז 1 מונח בוז תת הכרתי עמוק אל הערבי ; אצל הקבוצה הראשונה הבוז הוא רק תת הכרתי : הם משוכנעים , שהם מכבדים את הערבים . יש קבוצה שנייה , שמקבלת את השראתה מבח הכרתי לגמרי . נציגה הבולט ביותר לימד אותי לא אחת : "האמן לי , מטרותינו הן אותן מטרות עצמן . גם אני רוצה ברוב יהודי . אולם יש לומר דבר אחר לגמרי . אם לא ננהג בקמצנות , נמצא גם ערבים , ואפילו בעלי השפעה , שיאשרו בקול רם את אמיתות הבטחותינו המרגיעות . ובאופן כזה , נרוויח זמן . " " דבר בגלוי , " שאלתי , "אתה רוצה לרמותם " ? " לשם מה מלים כאלה " ... " ואתה מאמין , שלעם נבון כזה , כמו הערבים , אפשר להגיש כל זה , והם יבלעו זאת ? " אפשר . הם יבלעו זאת . אני מכיר אותם " ! לא כדאי גם לדון על "תפיסתה" של קבוצה זו . ולבסוף , הקבוצה השלישית ! אלה מביטים על העניין בצורה עמוקה יותר ; הם מבינים , שלא מלות חיבה ולא ערמה קרתנית לא יעזרו , ועל כן הם מציעים ללכת לוויתורים ממשיים . כן , לא ניהפך לעולם לרוב בארץ ישראל ; ולפיכך אין כל טעם לשלול מן הערבים את זכות הפיקוח על עלייתנו . קודם כל , יש לתמוך בדרישתם בדבר הקמת פארלמנט אמיתי . כמובן , בעל רוב ערבי : שהרי הם רוב האוכלוסייה . כמובן , אז יהיה תלוי הדבר בהם , כמה יהודים , ובדיוק — לאילו יהודים , יש להתיר עלייה לארץ ישראל , והם לא יתירו עלייה גדולה ; אולם עלייה לא גדולה יתירו , כיון שלא יפחדו עוד מפנינו , ובשבילנו יהיה בכך די . אחר כך מתחילה אותה פילוסופיה , שבה מקובל אצלנו לבייש את שמו וזכרו של אחד העם ( אין לו חלק בזה — הוא תיאר לעמו את ה"מרכז הרוחני" כארץ בעלת רוב יהודי < עיין המאמר "שלוש מדרגות . ( "

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר