הציונות הפאשיסטית

עמוד:127

הוא פשוט אדון בעל ממדים בינוניים . ובצרפת מנצחות או נופלות מפלגות לגמרי באופן בלתי תלוי בקביעה , מיהו "לידר" טוב יותר — פואנקארה או פנלווה . הוא הדין — מלבד יוצא מן הכלל זמני אחד — בכל ארץ תרבות ! המאבק הפוליטי יכול להתנהל רק על פי תכנית , בלי כל יחס לגאוניותם האישית של יושבי ראש ומזכירים . ושוב , — פרט למה שהיה בימי הביניים ובפינות נידחות גם היום — לא יעלה איש לעולם ובשום מקום תוך כדי כך את השאלה : "אילו היו דרישות האופוזיציה נבונות , כלום לא היה ראש הממשלה הנוכחי עצמו עומד על תבונתן ? הרי הוא כל כך פיקח " ! עמים בעלי תרבות התרגלו למחשבה , שחרף העובדה שגם גלאדסטון וגם דישראלי היו פיקחים , ושניהם "מבינים , " עם זאת הבינו השניים איש איש לפי דרכו , ודווקא משום כך השתייכו הם למפלגות שונות , ונגד זה לא ניתן לעשות דבר ! גלאדסטון לא קיבל את רפורמת התערי פים , ודישראלי לא האמין ב"הום רול . " משום כך אין תפקיד האופוזיציה מתמצה כלל ועיקר בהרחבת חוג הראייה של ה"לידרים" ובהכוונתם למחשבות חדשות 1 תפקידה של האופוזיציה נעוץ פשוט בכך , שאף בלא שתנסה לשכנע אפילו יריב משוכנע אחד , תדיח ברוב מיכאני את המפלגה השלטת ותתפוס את מקומה . לשם כך פונה האופוזיציה אל שופט בלתי מפלגתי , דהיינו , אל המון הבוחרים . וחובת ההמון הזה בעת הבחירות אינה מתמצית בכך , שעליה לקבוע מי יותר מחונן , יותר משכיל , יותר מנומס או יעיל — דישראלי או גלאדסטון , — אלא בכך , שעליה להבהיר , אם יש או אין צורך ברפורמת תעריפים , ואם מועיל ה"הום רול" או מזיק . מאבק ישר בין מפלגות הוא מעצם טבעו עלום שם . כך ורק כך מבינים ההמונים בחברות תרבות את חובתם הפוליטית . הקוראן הוא ספר טוב , מוחמד הוא נביא גדול , אבל מכאן אין להסיק , שמחוץ לקוראן ולמוחמד אין אמת . נקיטת נקודת השקפה אחרת פירושה שקיעה בבוץ של שטויות , וגרוע מזה — באדמה טובענית של כיעור חברתי . אם בראש התנועה הציונית חייבים בהכרח לעמוד "אישים , " שניחנו בסגולות אישיות כאלו , — ואם על האישים האלה יש לשמור ויהי מה , בלא כל זיקה לתבניתם , — ואם משום כך חייב הקונגרס , לפי הדגם של הקונגרס ה , 14 לסגל את החלטותיו לא להלכי הרוח ס — Home rule מתן "שלטוךבית" לאירלאנד .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר