פרעות בברלין

עמוד:121

בלשון ה"חוק הפלילי" הרוסי . מראש נקבע הנמען ל"זעם העם . " מראש נשלחו מסיתים ו כנופיות מאורגנות חיפשו דווקא יהודים בתור שכאלה , aussehende Passanten judisctrni הוכו משום היותם יהודים . וכל זה התרחש תוך השתתפותו הפעילה וקריאות העידוד של קהל הולכי בטל רב ועצום . אין העתונות מציינת אף לא מקרה אחד של התערבות לשם הגנה על היהודים , ואף לא כל גילוי אהדה שהיא , או עמידה לימין המוכים . מתריש גם הציבור הגרמני . המינהל והמשטרה , בייחוד ביום הראשון של ההתפרעויות , לקו בחסר רב במילוי חובתם , Poiizeiprasidenrm ( ראש המשטרה ) נאלץ להדגיש על ידי פקודה מיוחדת את חובת ההגנה המוטלת על כל האזרחים , תהא דתם אשר תהיה . מתוך הכרה שההגנה שניתנה מטעם הגופים הממשלתיים היתד . בלתי מספקת , ראתה עצמה האוכלוסיה היהודית נאלצת להקים הגנה עצמית מאורגנת . . Tout comme chez nous בכל קווי הרוחב הגיאוגרפיים ובמרחבי התרבות — צביון מאיים אחיד לשיגרת הביצוע של הפרעות . אין שום דרגת תרבות אצל העמים מסביב , ואין שום משטר מדיני , שיש בו כדי לשמש ערובה בשביל המיעוט היהודי מפני מה שכבר נהפך למושג בינלאומי — " פוגרום . " משאך מתחיל להתנדנד משטר זה או אחר תחת מהלומות הניתכות עליו מימין או משמאל , נהפכים מיד חייהם , כבודם ורכושם של היהודים להפקר . בפעם האלף ואחת מתגשם חוק הברזל של הגלות : בין שיחולל הפטיש במהלומתו מהפכה , בין שייתקל בסדן הריאקציה — קודם כל יפגע הדבר בנו . כי אנו שרויים תמיד בין הפטיש לבין הסדן , מקום אחר אינו שמור בשבילנו בגלות . " הכול כמו אצלנו , " הכוונה לפוגרומים ברוסיה .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר