תורת המוסר של "קיר הברזל"

עמוד:116

עם אחד , אפילו התרבותי ביותר , ליי & 7 ם אותה בפועל בכנות . אפילו הצ'כים , בהנהגתו של מאסאריק עצמו — מורם של כל האוטונומיסטים — לא יכלו או לא רצו להגשימה . מה שנוגע לערבים , הרי אפילו האינטליגנציה שלהם לא שמעה מעולם על תורה זו . ואולם לעומת זה היא יודעת , כי המיעוט סבל תמיד ובכל מקום : הנוצרים בתורכיה , המוסלמים בהודו , האירים תחת שלטונם של האנגלים , הפולנים ומציבים לראשונה תחת שלטון הגרמנים , והגרמנים כעת תחת שלטון הצ'כים והפולנים , וכן הלאה לאין סוף . צריך אדם לשכר את עצמו במלים עד לידי קהות חושים גמורה , כדי שלאחר כל זאת ידרוש מן הערבים שיאמינו בכך , שדווקא היהודים מסוגלים ( או שלכל הפחות יש בדעתם בכנות ) להגשים תכנית , שלא עלתה יפה אצל עמים אחרים , בני סמך גדולים הרבה יותר . אני עומד בתוקף על כך , לא מפני שגם אנו היינו צריכים להסתלק מ"תכנית הלסינגפורס , " בתור בסיס modus vivendi ^ ( הסדר יחסים ) לעתיד לבוא . להיפך , אנו — לכל הפחות כותב השורות האלה — מאמינים גם בה וגם בכושרנו להוציאה אל הפועל , חרף כשלון כל התקדימים . ואולם כעת אין משום תועלת לשבחה לפני הערבים t לא יבינו , לא יאמינו ולא יעריכו . ואם לא יועיל הרי יזיק . תמימותו הפוליטית של היהודי היא עצומה , הדבר ממש לא ייאמן : אין הוא מבין את הכלל הפשוט , שלעולם אסור "ללכת לקראת" אדם , שאינו רוצה ללכת לקראתך . היה מקרה טיפוסי לכך , כשאחד העמים המשועבדים ברוסיה הישנה יצא כולו , כאיש אחד , במסע צלב נגד היהודים , בסיסמת חרם ופוגרום . בו בזמן השתדל אותו העם להשיג אוטונומיה לעצמו , ועם זה הכריז בגלוי , שיש בדעתו להשתמש באוטונומיה כדי לדכא את היהודים עוד יותר . ואולם , למרות זאת חשבו פובליציסטים ופוליטיקאים יהודים , אפילו מן המחנה הלאומי , לחובתם לתמוך בכל דרך אפשרית בשאיפות אויביהם לאוטונומיה : שהרי , כפי שאתם רואים , האוטונומיה היא דבר קדוש . וכפי שכבר כתבתי פעם אחת בטורים אלה , אנו בכלל חושבים לחובתנו , כשאר אנו שומעים את ניגון ה"מארסלייזה , " להתייצב דום ולקרוא בקול : "הידד" — אפילו היה משמיע לחן זה המן הרשע עצמו , ואפילו רוסקו באותה שעה בתיבת נגינה זו עצמותיהם של היהודים . דבר זה נחשב בעינינו למוסריות פוליטית . אין זה מוסר , אלא שחיתות . החברה האנושית בנויה על הדדיות ; טלו ממנה את ההדדיות , והצדק נהפך לכזב . האדון העובר ברגע זה ברחוב על יד חלוני ,

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר