|
עמוד:104
ההיסטוריה והציבה לפנינו בעיות , המחייבות פעילות , שאין דוגמתה , ואולם אצלנו , להוציא מקרים יוצאים מן הכלל , אין בינתיים דבר זולת ה . Stellungnahme הידלדלות זו מתגלה בצורה המסקרנת והטראגית ביותר על רקע אודם להבות האש . לוא לפחות לא ראינו את האודם מחמת טיפשותנו ועיוורוננו , לוא לפחות היינו מכחישים אותו בעקשנות אידיוטית , — היה הדבר מובן . אולם הכול רואים את האודם ואיש אינו מכחיש את הסכנה ; יתירה מזאת , כל צעיר , אם תשאלוהו , יש לו לגבי שאלה זו stellungnahme מוכנה ומוגדרת בתכלית — גאה , לוחמת ... וזה הכול . וכשמתרגשות ובאות הצרות נלכדים כולם כשידיהם ריקות , ולהוציא כמה יוצאים מן הכלל , חזקה עליהם ששוב יסתתרו אצל מכרים נוצרים . יקשה אף לומר , אם לא יהיה זה הדבר הנכון ביותר לעשות , בהביאנו בחשבון איך מצטייר בעינינו הנוער הגברי שלנו . איני חושב אותם לפחדנים ; בנסיוני נוכחתי לדעת שאין הם פחדנים . ואולם הרי לא די באומץ , כדי להדוף תוקפן פיסי . נצביע , למשל , על הסכנה האמריקנית — ה"קלאן . " כדי להדוף סכנה זו אפילו בידיים ריקות יש צורך בשרירים מאומנים ולדעת תכסיסים . בעזרת מקל — מסובך העניין עוד יותר » צריך לדעת להשתמש בו , ולא — יוציאוהו מידן בהינף אחד ; נוסף על כך יש בכלל צורך להכין מראש את המקל הזה , מחומרים מתאימים . ואולם ה"קלאן , " יוצא לעבודתו , כמנהגו , כשבידיו מכשירים משוכללים הרבה יותר . לנוער היהודי אין מכשירים אלה ( הוא מעדיף לקנות בכסף זה עניבות , או , נאמר , ספרים ) ; והעיקר — אין הוא יודע להשתמש בהם . בכלל , אמנות ההדיפה אינה עניין של השראה : בראש וראשונה זהו עניין של אמנות , שיש ללמוד אותה עת ארוכה ובקפדנות , ואחר כד להתאמן בה יום יום בסתר ביתך . כל זה זר לנוער היהודי . גם כשהוא מתארגן במסגרת חוגים בגימנסיה , הרי גם אז הוא נמשך אל תרגילי הקצב ומכשירי ההתעמלות , ולא אל הקליעה למטרה . חברי ה"קלאן" עוסקים , כמובן , בתרגול בלתי פוסק . בתנאים כאלה , אולי באמת מה שנשאר לנו לעשות הוא להוסיף ולהסתתר אצל נוצרים טובים . לוא היה עם אחר נקלע למצבנו — מצב של מצור ממש , מכל הצדדים , כי אז היה הוא פועל אחרת . הוא היה מבין מיד דבר פשוט : כי בזמן כזה בעית ההדיפה היא , בעצם , החשובה שבבעיותיו הדחופות . ומשדיה מבין זאת , לא היה מסתפק 3 ste 11 ungnahme אלא היה משנה את חייו מן הקצה ' לקצה . הוא היה עושה את דרכי ההדיפה למקצוע הראשי בחינוכו . כשם שאין להעלות על הדעת להיות בור , כך אין להעלות על הדעת מציאותו של נער שאינו יודע להשתמש במכשיר הגנה . הוא היה מקים ארגון מושלם ומצטייד
|
|