הנוער של הציונות ההרצלאית [ב]

עמוד:65

זו גאוותנו המשותפת , והאוהל בבנימינה , שבצילו המתופפת לפני שנה קבוצה ראשונה של בית"רים חלוצים , חניכי אותו משק חקלאי , עתיד להיות ביום מן הימים אחת האנדרטות ההיסטוריות של הציונות — גם אז , כשבמקומו כבר יעמוד בית אבן . ויש לעשות הכל , שיהיו עשרות משקים חקלאיים כאלה ואלפי אוהלים כאלה . אולם אותם הבית"רים , בין שיהיו פועלים ובין זבנים או רוקחים , ואשר יגנו על חיפה או על יאסי בעיתות פרעות , או שיעשו עבודה ציונית כל שהיא , ראוייה לשמה , בערים כחיפה או כיאסי , יענדו על מדיהם את סמל המנורה של הלגיון העברי וייהנו מאותו מעמד בדיוק כעמיתיהם במשק החקלאי . בעניין זה אין מקום לשום פשרה ; אין אפילו מקום לוויכוח . האידיאולוגיה של ברית טרומפלדור מתמצית , לפי דעתי , בשלוש מצוות : מדינה , מוניזם ( חד נס , ( לגיוניזם . ראשית , ברית טרומפלדור מכירה בכד , שמטרת הציונות היא הפיכתה של ארץ ישראל משני עברי הירדן למדינה יהודית בעלת רוב יהודי ; כל פירוש אחר לציונות , שאין בו מטרה זו , # ם לאל את העניין הציוני . מי שאינו מסכים לזאת — לא יכירנו מקומו בברית טרומפלדור . שנית , ברית טרומפלדור סבורה , כי בתהליך הקמתה של המדינה היהודית משתעבדים האינטרסים המעמדיים בלא ריתוי ובלא סייג לאינטרסים של מפעל הבנייה , כלומר , לראש לכל — לצמיחתו של היישוב היהודי ; כי לצידו של אידיאל המדינה היהודית אין מקום לשום "אידיאל" אחר : מי שאינו מסכים לזאת — לא יכירנו מקומו בבית"ר . שלישית , ברית טרומפלדור מכירה בכך , שכל נער יהודי וכל נערה יהודיה , באשר הם שם — חייבים לקבל הכשרה צבאית יסודית , ושהחינוך הצבאי הוא sine qua non ( תנאי בל יעבור ) של החינוך הלאומי , ושבעיית הביטחון בארץ ישראל צריכה להיות בייחוד עניינם של הכוחות המזויינים היהודיים . מי שאינו מכיר בזאת , לא יכירנו מקומו בבית"ר . בכך , דומני , מתמצים "עשרת הדיברות . " אך בכך , כמובן , עדיין לא מתמצים החיים , העבודה והתוכן של המהות הבית"רית . אנו מקווים לעבד ולהחדיר בחיים תכנית חינוכית שיהיו בה לא רק "שלושה מקצועות חובה , " אלא הרבה יותר מזה — החל בגיאוגרפיה של ארץ ישראל וכלה בכללי האבירות היום יומית . אך כל זאת — תכנית היא ולא אידיאולוגיה : תרי"ג מצוות , ולא עשרת הדיברות , תמציתם של חוקים , אך לא חוקה . ב"לוחות

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר