מבוא

עמוד:9

מבוא ספר זה נועד לשמש כלי עזר למומחה העוסק בבעיות למידה , לפסיכולוג , למורה בחינוך המיוחד ולמומחה להוראה מתקנת . גם הורים לילדים הסובלים מקשיי למידה יוכלו למצוא בספר זה תשובות לשאלות רבות המטרידות אותם . הספר יאפשר להם להבין בצורה טובה יותר את עבודתם של המומחים המטפלים בילד לקוי הלמידה ויתרום להבנה טובה יותר של הילד . הרבו לכתוב על נושא ליקויי הלמידה , אך נדמה שחסר ספר שיקיף את מכלול הנושאים בתחום זה , ירכז את החומר המעודכן בתחומי המחקר , ההערכה והטיפול , ויציג מורל כולל לעבודה עם ילדים המתקשים בלמידה . הספר נכתב במבט רחב והוא נוער להציג מידע מעודכן מהיבטים שונים של המקצועות העיקריים המטפלים באוכלוסיית הילדים לקויי הלמידה . מאחר שאוכלוסייה זו מהווה מוקד לטיפולם של מומחים שונים , מתבטאת תרומתו של המידע המוצג כאן בהרחבת האופק המקצועי של כל אחד מן המומחים , שהם , בדרך כלל , המחנך ; המורה בחינוך המיוחד ; המומחה או המתמחה בהוראה מתקנת ; הפסיכולוג החינוכי , העוסק באבחון בעיות למידה ובהתוויית דרכי הטיפול בבעיות אלה ; הפסיכולוג הקליני , המטפל בהשלכות הרגשיות וההתנהגותיות של קשייו התפקוריים של הילד ; והרופא , הנוירולוג , המאבחן את הליקוי של הילד והאחראי לטיפול התרופתי בו . ההיבט הפסיכולוגי יאפשר לאנשי החינוך והרפואה המטפלים בילדים לקויי למידה להכיר את המחקר שנעשה בתחום זה , את שיטות ההערכה והאבחון המתאימות לילדים הסובלים מבעיות למידה ואת השיטות המיושמות בטיפול בבעיות אלה . ההיבט החינוכי יקנה לפסיכולוגים החינוכיים והקליניים ולאנשי הרפואה המטפלים בבעיות למידה מושגי יסוד בתחום ההוראה המתקנת והאבחון של בעיות קריאה . ההיבט הרפואי הנוירולוגי יאפשר לאנשי החינוך ולפסיכולוגים להכיר את המושגים הבסיסיים בתחום הנוירולוגיה , את שיטות האבחון הנוירולוגיות ואת צורות הטיפול התרופתי המתאימות לילדים לקויי למירה ובעיקר לילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז . הספר מורכב משני חלקים - עיוני ומעשי . בחלקו העיוני נסקרות בקצרה ובתמציתיות שאלת ההגדרה של ליקויי למידה ואפשרויות המיון של אוכלוסיית הילדים לקויי הלמידה ; מתוארות ההשערות האטיולוגיות המרכזיות לגבי ליקויי למידה , הפרעות קשב ותגובות היפראקטיביות ; סקירת ספרות המחקר , המסיימת חלק זה , נוערה לתת תמונה מעודכנת של הממצאים האמפיריים

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר