בית־הספר העתידי כרמים בין תיאוריה למעשה

עמוד:5

שלמי תודה ספר זה מתאר מפעל חינוכי מורכב , שרבים וטובים שותפים לו . אף על פי שכל מה שנכתב הינו על אחריותו הבלעדית של הכותב , תרמו לחשיבה ולעשייה בהקמת בית הספר העתידי עמיתים , בעלי תפקידים ושותפים מכל תחומי ההגות והעשייה . על התמיכה והשותפות שלמי תודה לשותפים העיקריים : לראש עיריית ראשוףלציון , מאיר ניצן , על התמיכה לאורך כל הדרך . בלעדיו לא היה הפרויקט קם ; לרחל אשל , ראש אגף החינוך , שהיתה שותפה מרכזית בכל שלבי התכנון וההקמה , ותרמה רבות מתכונתה הפדגוגית ונסיונה המקצועי ; ליפה בן עמי , מנהלת בית הספר , המובילה את המפעל מיום הקמתו תוך גילוי מנהיגות מקצועית ודבקות במשימה ; לא פחות חשוב , לצוות המורות ב"כרמים , '' שעבודתן המסורה היא ליבו של בית הספר * , לרוחמה קציר , שבעת היותה ראש האגף לחינוך יסודי חברה לד"ר גדעון בן דרור , שהיה ראש המינהל לפיתוח , ושניהם יזמו וסללו את הדרך להקמתם של בתי הספר החדשניים ; למפקחים יצחק לוי , סולי נתן ונאוה מאיר , שתרמו מיכולת המנהיגות שלהם והקפידו על סטנדרטים מקצועיים גבוהים ; לרפאל ירון , מנהל הפיתוח , שריכז את ועדת ההיגוי וניתב את התכנון באמונה ובמסירות ; לד"ר שמשון שושני , מנכ"ל משרד החינוך בעת התכנון , ולדליה מעוז ז"ל , מנהלת המחוז , שהאמינו וסייעו בכל דרך ; לגנית וינשטין , מנהלת המחלקה לבתי הספר הניסויים , שאיפשרה את שילובו של בית הספר במערכת רחבה יותר . במהלך המחקר סייעו במיוחד ד"ר דורית טובין , שחקרה את תהליך התכנון והיישום , וכן שרונה טל לוי , קרול לוין , מימי פלציי וטל סופר , שחקרו היבטים שונים של הלמידה ב"כרמים ; " עמית גלילי , שריכז את התכנון של תשתיות התקשוב , וד"ר ישע סיוון , שסייע בעיצוב דפוסי היישום של הטכנולוגיה בשנת ההקמה הראשונה . קראו את כתב היד בקפדנות פרופסור אריה לוי וד"ר רלי בריקנר . למדתי רבות מהערותיהם , הקשבתי להצעותיהם , והספר הנוכחי השתפר משמעותית הודות לעינם הבוחנת . תודה מיוחדת לאשתי יעל , שתמכה בסבלנות במהלך ימי עבודה ממושכים ; ואחרון אחרון חביב , לבני הארכיטקט ניר חן , שחבר לצוות , נהפך לעמית וחבר , ותרם מדמיונו ומיצירתו לעיצובו של בית הספר . * רשימת חברי הצוות מופיעים בנספח ב , בע' . 177

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר