מבוא

עמוד:13

לשם סתירת בעיות מסוג זה פנו לחקר הילד , ותוך כדי כך הועלתה הפסיכולוגיה של הילדות " לדרגת פסיכולוגיה התפתחותית " " . " הפסיכולוגיה ההתפתחותית הפכה איפוא לכלי חשוב לניתוח $ ?? ךש , המשמש לפתירת הבעיות של הפסיכולוגיות הכלליות . המתודה ההתפתחותית זכתה לחשיבות מרובה בכל ענפי הפסיכו לוגיה ( דוגמה לכך יכול לשמש התפקיד החשוב שהפסיכואנליזה מייחסת לילדות ) — ומשום כך תופסת הפסיכולוגיה של הילדות עמדת מפתח בתחומים שונים של הפסיכולוגיה . בספר שלפנינו ננקוט בעיקר נקודת ראות של פסיכולוגיה התפתחותית . יש עניין רב בילד כשלעצמו , אך העניין בחקירות פסיכולוגיות של הילד גובר שעה שמתברר לנו , כי מתוד עיון בילד ניתן להבין את האדם המבוגר לא פחות , ולא פעם אף יותר , מכפי שעיון באדם המבוגר עשוי להביא להבנת הילד . בעוד שהמבוגר מחנך את הילד על ידי העברת מורשה רבת פנים — הרי כל מבוגר מתחיל את חייו מאז ומעולם כילד , ויהיה הוא גאון יוצר , כך בימים פרהיסטוריים וכן היום .

ספרית פועלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר