1 נסיון בית־הספר

עמוד:11

1 נסיון בית הספר " במקום שמידע הניתן לרכישה עשוי היה לשנות את המצב הבורות כמוה כחטא . " אי ני ווייטהד " הטבע אינו זקוק לטענה שילא ידענו / אי ידיעה כמוה כאשמה . " קי גי יונג בחקקנו חוקים המאלצים את ילדינו לבקר בבית הספר , לוקחים אנו על עצמנו אחריות קולקטיבית כבדה . במשך תקופה של כעשר שנים , בהבדלים קלים בין הארצות , משרתים הילדים שירות חובה , ועובדת היותם צעירים אינה משנה כהוא זה מחומרת הדבר . כפי שגם הכוונה , הכנה ככל שתהיה , שנסיון בית הספר צריך להיות "לטובתם , " אינה משנה זאת . איני שייכת לאלה המטיפים למה שהפך להיות מוכר כ"חברה ללא בית ספר . " אני מאמינה שאנו זקוקים לבתי ספר . מעולם לא היינו זקוקים להם יותר מאשר עכשיו . אך הצדקתה של תקופה ארוכה של שירות לאומי איננה דבר שמותר לנו לנהוג בו קלות ראש . השאלה החייבת להישאל , ושיש לשוב ולבחנה ברצינות , עם השתנות המידע והנסיבות , היא האם נסיון בית הספר הינו טוב באמת לילדינו — טוב במידה הגדולה ביותר שהיינו יכולים להגיע אליה . והרי זה כאילו שאלנו האם בית הספר הינו טוב באמת לחברה שתקום אחרי שהחברה הנוכחית תפנה את מקומה . אנו עומדים עתה בפני חידה מסוימת . בשנים הראשונות של בית הספר נראה שהכל מתנהל היטב . הרושם הוא שהילדים סקרניים , מלאי חיים ומאושרים . בדרך כלל קיימת אווירה של ספונטאניות שבה מעודדים אותם לחקור , לגלות וליצור . המורים מגלים התעניינות רבה הכרוכה באידאלים חינוכיים נעלים . דברים אלה נכונים לרוב גם לגבי אותם חלקים של האוכלוסיה הרחוקים מאוד מלהיות מועדפים מבחינה חברתית בכל התחומים האחרים . אולם , בבחננו מה קורה כשמגיעים הילדים לגיל ההתבגרות , אנו נאלצים להכיר בכך שלעתים

ספרית פועלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר