הקדמה

עמוד:8

היתה לי הזכות לעבוד בקיימברידג' שבמסצ'וסטס כחברה בקבוצות שונות שהוא צירף יחר , בנסיון להגיע להבנה טובה יותר של השאלה , כיצד לומדים ילדים וכיצד ניתן לעזור להם ללמוד . ספר זה חייב רבות לנסיון ההוא . תהא זו השמטה חמורה אם , בחזרי כעת במחשבתי לאדינבורו , לא אזכיר את הילדים שבגן הילדים אשר שימש למחקר במחלקה שלנו , ואת הצוות — מוריאל סלאד ונובין סטרצ'אן — שניהל אותו ביכולת כה רבה , או את ז'אנט פנטר , מזכירתנו , שעל יעילותה ורוחה הטובה נשענו במשך כל הזמן מתוך בטחון גמור . אנשים אחדים — רובין קמפבל , מרטין הוגס , אליסון מקראי , ג'ס ריר , ובעלי סטפן סאלטר — קראו את כתב היד של ספר זה בשלביו המוקדמים . אני אסירת תודה לכולם על הזמן שהשקיעו , על הערותיהם רבות העניין ועל שיחות אתם שהיו לי לעזר רב . לבסוף ברצוני להודות ל"מועצה לחקר מדעי החברה" על "הקרן האישית למחקר" שאפשרה לי לבלות שנה במחשבה ובכתיבה מתוך שלווה . הערה : בעוד המלה מ CHII ( ילד ) אינה נושאת כל מידע בנוגע למינו של הילד , אין כינוי שס נייטראלי דומה נוסף באנגלית . המשכתי כאן , אף כי לא בלי ספקות מסוימים , במסורת שלפיה משתמשים בצורת הזכר orrrt כשמתכוונים להתייחסות נייטראלית . רצוי מאוד , במיוחד כשמדובר בחינוך , שלא לרמוז כי הבנים הם חשובים יותר מכל בחינה שהיא . הדברים הנאמרים בספר זה מתייחסים באורח שווה לילדים ולילדות כאחת .

ספרית פועלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר