ג. תרומת הספרות המקובלת לחיזוק האמונה

עמוד:50

תרומת הספרות המקובלת לחיזוק האמונה כתחת הפרשנות לברית הישנה שימשה כלי בידי הנוצרים כדי להוכיח את אמיתות דתם . מרכיבי האמונה הנוצרית , המחייבים כל מאמין , נוסחו בהצהרה שהתקבלה בשנת 325 בוועידת מנהיגי הכנסייה בעיר ניקיאה ( המצויה בטורקיה של ימינו . ( ההצהרה מכונה "אני מאמין " וזה תוכנה : "אני מאמין באל אחד , אב כל יכול אשר ברא את כל הנראה ואת כל הבלתי נראה . ובאדון אחד , ישוע המשיח , בן האלוהים , יחיד לאביו נולד ולא נברא . ולמעננו בני האדם , ולמען ישועתנו ירד משטים , התגשם בבשר ונעשה אדם , וביום השלישי שב לתחייה , עלה השמיימה והוא עתיד לשוב ולשפוט את החיים ואת המתים . " בהצהרת אמונה זו מכריז הנוצרי על כך שישוע הוא בן האלוהים , ולכן לידתו לא הייתה כשל בני האדם . כן עומדת הצהרת האמונה על כך שישוע הפך לאדם בשר ודם כדי להושיע את בני המין האנושי מחטאיהם . לשם כך , סבל ומת על לא עוול בכפו . בברית הישנה חיפשו הנוצרים הוכחות לאמיתות האירועים המתוארים בהצהרת האמונה . המלומדים הנוצרים קבעו , כי תוכן הברית הישנה מרמז על הופעתו של ישוע ועל העתיד לקרות לו - כלומר , על מה שיתואר באופן מפורש בברית החדשה . לפיכך , טענו רוב הפרשנים הנוצרים שאין לפרש את הברית הישנה על-פי משמעותה המילולית , אלא באופן אלגורי - כלומר , לראות בה אוסף של רמזים וסמלים . שני קטעי הנבואה המופיעים להלן מוכיחים , לדעת הפרשנים הנוצרים , את הנאמר בהצהרת האמונה . בספר ישעיהו פרק ז , פסוק יד כתוב : "לכן יתן אדני הוא לכם אות : הנה העלמה הרה וילדת בן ולןךאת שמו עמנואל . " הפרשנים , שדיברו וכתבו בשפה הלטינית , הסתמכו על תרגום התנ"ך ליוונית ועל תרגומו מיוונית ללטינית . בתרגומים אלה תורגמה המילה "עלמה" למילה "בתולה . " על-סמך זאת טענו הפרשנים , שישעיהו מנבא את לידתו של ישוע מאם בתולה . גם בשמו של הילד העתיד להיוולד ראו הוכחה לנאמר בהצהרת האמונה : "עמנו אל" היה , לדעתם , שם המרמז על כך שישוע הוא דמות אלוהית - כלומר , בן האלוהים . בהמשך ספר ישעיהו , בפרק נג , מופיעה נבואה העוסקת באדם המכונה "עבד ה , '" שהנביא מתאר אותו כך : ... " לא תאר לו ולא הדר,- ונראהו ולא מראה ונחמדהו . ג נמה וחדל אישים איש מכא י בות וידוע חלי ; וכמסתר פנים ממנו נבזה ולא חש בנהו . ד אכן ' " T חלינו "T TT הוא נשא T T ומכאבינו " : - סבלם . " T T : הנביא אומר , אם כן , שמראהו של עבד ה' מעורר סלידה , וכל בני האדם מסתירים את פניהם כדי לא לראותו . הוא חולה בגופו וסובל בנפשו . סבלו נגרם מכך שהוא נענש על חטאי אחרים . הפרשנים הנוצרים זיהו את עבד ה' עם ישוע , וטענו שנבואה זו מוכיחה את אמונתם בכך שישוע הופיע בעולם כדי לכפר בסבלו על חטאי כל בני המין האנושי . " פטרוס ופאולוס , " חואן פךננךז נווך , 0 שמן על בד , 1577

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר