תוכן

עמוד:12b

פרק ל"ו 85 פירוש הביטויים " למצא חן בעיני ה"' , " הכעיס את ה'" ודומיהם ; הביטויים " כעס , חרון אף , קנאה , אויב ה '"במקרא מתייחסים לעבודה זרה בלבד . פרק ל"ז 88 פירוש המלה " פנים " במובניה השונים ; פירוש " פני ה". פרק ליח 91 פירוש המלה " אחור " במובניה השונים : ביאור"וראית את אחורי פרק ל"ט 91 פירוש המלה " לב " במובניה השונים פרק מ' 93 פירוש המלה " רוח " במובניה השונים פרק מ"א 94 פירוש המלה " נפש " במובניה השונים פרק מ"ב 95 פירושי התואר " חי " פרק מ"ג 97 פירושי המלה " כנף ' פרק מ"ר 98 פירושי המלה " עין'. פרק מ"ה 99 הבעל " שמע", כשהוא מיוחס לה' כוונתו " להיענות לקריאה " או " להכיר פרק מ"ו 100 המשך פירוש המלה " עין " והפעל " שמע"; איברי גוף האדם המיוחסים לה' בהשאלה כדי לציין את שלמותו פרק מ"ז 106 למה ייחסו לה' את השמיעה הראייה והריח ולא את הטעם והמישוש , וכן את המחשכה ולא את הדמיון פרק מ"ח 108 כיצד מתרגם אונקלוס את הפעלים " שמע " ו"ראה " המוסבים על ה ' פרק מ"ט 110 המלאכים הם שכלים נבדלים . השגתם וכוחותיהם פרק נ' 12 1 האמונה צריכה להתבסס על המצויר בנפש ; לא די לה באמירתה בפה בלבד ; אמונה היא שהאדם חושב שמה שמצטייר בחשיבתו תואם את המציאות האובייקטיבית ; את ה' צריך לחשוב בלי כל תואר חיובי

הוצאת הספרים של אוניברסיטת ת"א על שם חיים רובין


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר