על הזהות היהודית ואפיוניה

עמוד:527

ההומניסטיים והדמוקרטיים של התרבות האנושית האוניברסלית . דיאלוג דמוקרטי , לא כל שכן שותפות וברית פעולה , לא יתאפשרו ללא כיבוד הדדי של אמונותיו והשקפותיו של הזולת . במציאות הישראלית התביעה הזאת מופנית קודם כול כלפי מרביתו של הציבור הדתי . הציבור החילוני רובו ככולו מכבד את העיקרון של חופש הדת . רבים מדי בקרב הציבור הדתי אינם מכבדים את העיקרון של החופש מדת . הם מזהים את מימושו כוויתור מצד החילונים על זהותם היהודית . ראוי להזכיר להם את דבריו של י"ח ברנר כלפי מי ששואלים אותנו " במה אתם יהודים , אם בדת היהודית אינכם מחזיקים : " ? "אנחנו הננו יהודים בחיים הממשיים , בלב וברגש , בלי כל הגדרות שכליות , בלי אמיתות אבסולוטיות , ובלי כל התחייבויות כתובות . כל מה שיקר לנו כיום הזה , כל מה שיש לו ערך בעינינו , כל מה שנובע מתוך המהות החופשית שלנו – בלי אונס וכפייה , תהיה איזו שתהיה – זוהי יהדותנו , אם אתם רוצים דווקא במילה זו . "

כתר הוצאה לאור

למדא - עמותה לתרבות יהודית מודרנית ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר