הכפייה הדתית והמאבק נגדה

עמוד:478

באמצעות " מנוחה נכונה , (" ובבתי קברות בקיבוצים עורכים קבורה חילונית גם למי שאינם חברים . חוקי כפייה דתית כחוק החמץ , ותקנות שהתקינו על פיו רשויות מקומיות , אינם מונעים בימי הפסח הגשת מאכלי חמץ במסעדות ובבתי קפה רבים . בתמונה הכוללת מסתמן שהדתיים והחרדים נעשו יותר דתיים ויותר חרדיים ; החילונים נעשו יותר חילוניים . המאבק ליתר כפייה דתית בתחומים שונים נמשך , לעתים אף במאמצים מוגברים , וגם פעילותם של החילונים למען יתר חילון במדינה מתפשטת , והיא גם דינמית יותר . לקריאה נוספת : שחר אילן , חרדים בע"מ – התקציבים , ההשתמטות ורמיסת החוק , כתר , ירושלים , . 2000 שולמית אלוני , "ההסדר – ממדינת חוק למדינת הלכה" בתוך שולמית אלוני משוחחת עם עדית זרטל , הד ארצי , ספריית מעריב , , 1997 עמ' . 115-109 , 40-31 ש"נ אייזנשטדט , "בעיות מוקד , " בתוך הקובץ האומנם קשה להיות ישראלי בעריכת אלוף הר אבן , הוצאת ון–ליר , ירושלים , . 1983 ר"י צבי ורבלובסקי , "מה מייחד יחסי דתיים–חילוניים בישראל לעומת מדינות אחרות" ( שם . ( משה גרילק , החרדים – מי אנחנו באמת ? כתר , ירושלים , . 2002 לוי יצחק הירושלמי , הכיפה השלטת , הוצאת הקיבוץ המאוחד , קו אדום , תל–אביב , . 1997 אשר כהן וברוך זיסר , מהשלמה להסלמה , שוקן , ירושלים ותל–אביב , . 2003 אמנון לוי , החרדים , כתר , ירושלים , . 1988 אביעזר רביצקי , הקץ המגולה ומדינת היהודים , עם עובד , ספריית אופקים , תל–אביב , . 1993 צופיה ודן מלר , ציידי הנפשות , זמורה–ביתן , תל–אביב , . 1998 שאול מייזליש , חזרה בתשובה – תופעה ואנשים , מסדה , גבעתיים , . 1984 מול הניסיונות להשליט בכפייה את הדת קמו מדי פעם בפעם יחידים ותנועות . בתמונה : אספה של "הליגה למניעת כפייה דתית" בחיפה בשנות ה50-

כתר הוצאה לאור

למדא - עמותה לתרבות יהודית מודרנית ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר