פרק א' הכתבים הנוצריים הראשונים וזיקתם ליהדות

עמוד:10

( 64 מסופר שאביו של יוחנן המטביל נת ן לו את שמו בשעת ברית המילה שלו . דוגמה נוספת . המנהג להעביר כוס מאיש לאיש בשעת קידוש אינו מוכר בספרות התלמודית , אבל הברית החדשה מספרת שבסעודה האחרונה ביקש ישו שיעבירו את כוס הקידוש שלו גם לשליחיו ( לוקאס כב 17 , והמקבילות . ( על סמך מחקר תקופה זו , שאין בה עדיין מדרשים וגמרא , ניתן לקבוע מהו הנוסח הקרוב יותר למקור של מימרת חכם . כאשר פוגשים מימרה בחיבור מאוחר יותר , המימרה היותר מקורית היא זו המצויה במקור קדום יותר , בלומר בברית החדשה . עם זאת אין להתעלם מן העובדה שהברית החדשה הושפעה לא רק מן הפולמוסים שנבעו ממתח ביהדות , אלא גם מן המעבדים של ספרי הבשורה , ששינו בשלב היווני את דברי ישו עצמו . שלושת ספרי הבשורה או האבנגליונים של מתי , מרקוס ולוקאס קשורים זה בזה בשל מקורותיהם המשותפים והשפעתם ההדדית . ישו הצלוב . ישו על הצלב מפקיד את מריה בידי יוחנן הקדוש . איור מתוך כתב יד אתיופי מן המאה ה 7 ו ) . מתוך אוסף כתבי היד של המוזיאון הבריטי ( .

ישראל. משרד הבטחון. ההוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר