פרק עשרים ושלושה

עמוד:31

פרק עשרים ושלושה חילדה — מנצורה — דו'רבת מרבע — שחמה — קטרה ( גדרה ) — מע'ארה עאקר ( עקרון ) ח'לדה ה 16 במאי , שעה חמש ועשרים וחמש דקות בבוקר . החמסין החל לחמם את האוויר מעלות השחר , החמה נראתה מחותלת באד לבנבן , וחזינו יום לוהט . בשעה חמש ועשרים וחמש דקות בבוקר עזבנו את צידון , שמנו פנינו דרומה דרומה מזרחה , ובשעה חמש וחמישים דקות הגענו לכפר ח'לדה . ( 8 . ^) הוא יושב על רמה החולשת על המישור הסובב אותה מגובה שמונים מטר . מספר תושביו מאתיים וחמישים . לא הבחנתי שם בשום דבר עתיק . להוציא אבנים אחדות מהוקצעות למדי , אך ייתכן שהללו הובאו ממקום אחר . מנצורה לאחר שירדנו מח'לדה תעינו זמן מה בלב שדות חיטה ושעורה רחבי ידיים , שקמתם נעה כגלים מכוח המשב העז של החמסין . כמעט נעלמנו על סוסינו בתוך ים הירק הזה . לאחר שחיפשנו לשוא חורבות אחדות , אמנם לא חשובות , שסיפר לי עליהן ישיש מח'לדה , חזרנו אל דרך הכפר הזה , ומשם פנינו מערבה צפונה מערבה . בשעה שבע וחמישים דקות עברנו את ואדי אלמנצורה ^) ג . ( a ^^ aJ . 1 שבאפיקו קולח מעיין המספק מים לכפר באותו שם , היושב לא הרחק מן הנחל כלפי צפון מערב . ח'רבת מרבע — שחמה אחר כך פנינו דרומה מערבה , והנחנו לימיננו כפריר קטן חרב למחצה בשם ח'רבת מרבע בשעה שמונה וחמש עשרה דקות ראינו לשמאלנו את הכפר שחמה . (< u ^ i )