פרק שלישי: בתי התפילה

עמוד:51

מאז ראשית ימיו של האסלאם היה המסגד מוקד לשיעורי דת לבני כל הגילים . שיעורי הדת ניתנים על ידי חכמי הדת בכל יום , ובמיוחד בערבי חג ובחודש הרמדאן . בעבר נהגו המוסלמים להתכנס במסגד כדי לשמוע אודות העמים והדתות שקדמו לאסלאם , וזאת מפי ה"קצאץ , " כלומר מספרי הסיפורים . בחודש הרמדאן ובימי חגים נהוג לקיים במסגדים חגיגות וטקסים מיוחדים , כמו תפילת ההפוגות ( ראו בפרק "ראש השנה , חג המולד וצום הרמדאן , ( " וכן את תפילות החגים . המסגד הוא גם המקום אליו פונים בעיתות מצוקה , אישית או ציבורית . למשל , כאשר פורצות מגפות מחפשים בו מחסה ומתפללים , ואדם התועה בדרכו יכול תמיד להיכנס למסגד ולזכות להכנסת אורחים מהמתפללים תושבי המקום . * התבוננו בתמונות של המסגדים המופיעות בפרק , וכתבו : כיצד מקשטים את המסגד מבפנים ומבחוץ ? לסיכום ם מה הם המרכיבים המשותפים לבתי התפילה של שלוש הדתות ? מה מבטאים מרכיבים אלה ? 0 באילו-דרכים מקובל ומותר לקשס את בתי התפילה בכל אחת משלוש הדתות ? מה הן נקודות הדימיון והשוני ביניהן בדרכים המקובלות והמותרות לקישוס בתי התפילה ? תוכלו להיעזר בספרי עזר ובאתרי אינסתס . אם יש בידיכם צילומים של בתי תפילה , כדאי להשתמש גם בהם . ם מה הם תפקידיהם של הקישוטים בכל אחד מבתי התפילה ) ? לדוגמה , מה תפקידם של הציורים והפסלים המוצבים בכנסיות (? ם משימה : בקרו בבית תפילה של אחת הדתות - בית כנסת , כנסייה או מסגד - ביום חול וביום המקודש בשבוע . - ציינו את מספר המתפללים ותארו את לבושם , את התפילות שהם נושאים ואת אופן ההתנהלות של התפילה . - השוו- את האווירה ביום חול לאווירה ביום המקודש . - ראיינו כמה מתפללים , ואם מותר - הקליטו אותם ואת התפילה ו / או צלמו ( במצלמה רגילה או במצלמת וידאו ) את בית התפילה ואת המתפללים . הציגו את ממצאיכם לפני חבריכם בכיתה בדרכים שונות , כגון הרצאה , הצגת מצגת , הקרנת שקפים או סרט וידאו , השמעת הקלטות או בכל דרך יצירתית אחרת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר